W 2017 r. linie lotnicze zostały ukarane przez Komisję Europejską grzywną za to, że w latach 1999-2006 ustalały między sobą m.in. wysokość dopłat paliwowych dla pasażerów.

Oprócz Air France, KLM i Martinair, w zmowie miały uczestniczyć także: British Airways, Air Canada, Cargolux, Cathay Pacific, Japan Airlines, Singapore Airlines, LAN Chile (obecnie Latam Airlines) i SAS.

Komisja Europejska nałożyła na linie już w 2010 r. karę w wysokości 790 mln euro, jednak została ona unieważniona pięć lat później przez Sąd Unii Europejskiej z powodów formalnych. W 2017 r. KE ponownie nałożyła identyczną grzywnę na przewoźników.

Wszystkie linie odwołały się od decyzji Brukseli do Sądu UE. Ten utrzymał grzywny dla KLM (124,44 mln euro) i Air France (182,92 mln euro), obniżył dla British Airways ze 104,04 mln do 84,46 mln euro.

Reklama

Kary dla pozostałych linii sięgają od 28,88 mln (Japan Airlines) do 2,24 mln euro (Latam Airlines).