American Airlines czekają na przekazanie 40 zamówionych samolotów. Linie poinformowały, że spodziewają się otrzymać pierwszy szerokokadłubowy odrzutowiec już w środę. Podobnie jak United Airlines zostały bez nowych samolotów w sytuacji, kiedy w ostatnich miesiącach, po pandemii Covid-19, gwałtownie wzrosło zainteresowanie podróżami.

"Dreamlinery są kluczowym źródłem dochodów dla Boeinga, ponieważ koszt w większości jest pokrywany w momencie przekazania samolotu. Producent musiał jednak zrekompensować nabywcom znaczne opóźnienia. Firma na początku tego roku powiedziała, że problemy z 787, w tym spadek produkcji, będą ją kosztować 5,5 mld dolarów" – zauważyła CNBC.

Według FAA Boeing wprowadził niezbędne zmiany, aby zagwarantować, że 787 Dreamliner spełnia wszystkie należne standardy. Zapowiedziała skontrolowanie każdego samolotu przed wydaniem certyfikatu i dopuszczeniem do dostawy.

Pełniący obowiązki administratora FAA Billy Nolen odwiedził w miniony czwartek fabrykę Boeinga w Karolinie Południowej i spotkał się z inspektorami ds. bezpieczeństwa.

Reklama

"Kontynuujemy przejrzystą współpracę z FAA i naszymi klientami dla wznowienia dostaw 787" – zapewniał Boeing.

Z Nowego Jorku Andrzej Dobrowolski (PAP)