Przy okazji klienci ocenili banki pod względem ich nowoczesności, kompetencji obsługi, atrakcyjności oferty oraz zadowolenia z oferowanych usług i produktów. Kliencki Ranking Banków został opracowany na podstawie stopnia polecania banków. Pozycje banków w rankingu zostały wyznaczone na podstawie średnich ocen, które zostały porównane do najwyższej średniej uzyskanej przez bank.

Premia za nowoczesność

Z naszego badania wynika, że najbardziej godne polecenia są: mBank, Alior Bank oraz Eurobank. Warto zauważyć, że szczególnie godne polecenia są banki mające wizerunek bardzo nowoczesnych instytucji finansowych. W pierwszej dziesiątce znalazły się również: banki spółdzielcze, Bank Pocztowy, BGŻ, BZ WBK, Lukas Bank, Bank BPH oraz BOŚ.
Respondenci oceniali banki pod względem ich nowoczesności. Za najbardziej nowoczesny klienci uznają działający od niedawna Alior Bank (średnia 4,85 w 5-stopniowej skali). Na drugiej pozycji znalazł się mBank (średnia 4,51), a na trzeciej Eurobank (średnia 4,39).
Reklama

Kompetencja i atrakcyjność

Pod względem kompetencji obsługi najwyżej oceniane są Bank Gospodarki Żywnościowej (średnia 4,6 w 5-stopniowej skali), banki spółdzielcze (średnia 4,55) oraz Alior Bank i Polbank (średnia po 4,54). W ocenie klientów, wyrażonej podczas badania, najbardziej atrakcyjną ofertę mają Alior Bank (średnia 4,46 w 5-stopniowej skali), Bank Pocztowy (średnia 4,3) oraz Polbank (średnia 4,23).
Klienci określili ponadto stopień zadowolenia z usług i produktów banków. Najbardziej zadowoleni z usług są klienci Alior Banku (średnia 4,6 na 5-stopniowej skali), następnie klienci Lukas Banku (średnia 4,48) oraz mBanku (średnia 4,37). Kolejne miejsca pod tym względem zajmują: Bank Zachodni WBK (średnia 4,32), banki spółdzielcze (4,28), Bank BPH (4,25), City Handlowy (4,25), Kredyt Bank (4,17), Bank Gospodarki Żywnościowej (4,14) oraz ING Bank Śląski (4,10).
Podstawowe informacje o badaniu
Badanie zostało zrealizowane przez Centrum Badań Marketingowych INDICATOR na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie 1004 dorosłych mieszkańców Polski posiadających konto bankowe. W badaniu zastosowano metodę wywiadów telefonicznych wspomaganych komputerowo (CATI). Celem badania było poznanie opinii klientów banków na temat wizerunku tych instytucji. Badanie zrealizowano w dniach 31 października – 22 listopada 2009 r.
ikona lupy />
Najbardziej polecane banki przez klientów / DGP
ikona lupy />
Ocena atrakcyjności ofert / DGP
ikona lupy />
Ocena kompetencji obsługi klientów / DGP
ikona lupy />
Ocena nowoczesności banków / DGP