W Polsce Volkswagen sprzedał 24, 5 tys. samochodów, o 15,5 proc. więcej niż przed rokiem. - Udało nam się osiągnąć wynik lepszy, niż się spodziewaliśmy. Co oznacza, że oferta ekologicznych i dostosowywanych do specyficznych potrzeb rynku modeli odpowiada wymogom klientów – mówi szef koncernu ds. sprzedaży Detlef Wittig. Wszystko wskazuje, że firma zakończy 2009 r. wzrostem przekazanych odbiorcom samochodów w stosunku do 2008 r.

>>> Czytaj też: Volkswagen wypadnie z indeksu DAX

Rosnący popyt w Polsce

W listopadzie Volkswagen zanotował znaczący wzrost sprzedaży o 25,8 proc. - do 334,5 tys. pojazdów na świecie. W jedenastu miesiącach skumulowana sprzedaż wzrosła o 9,8 proc. do 3,7 mln aut.

Reklama

>>> Czytaj też: Rząd wesprze inwestycję Volkswagena w Polkowicach

Również w Polsce koncern odnotował doskonałe wyniki. – Do listopada łącznie sprzedaliśmy 24,5 tys. samochodów, o 15,5 proc. więcej niż przed rokiem. Znaczący wzrost sprzedaży w trudnym dla branży okresie pozwolił zwiększyć udział w rynku do 8,4 proc. W 2005 r. zajmowaliśmy 9. miejsce z udziałem w rynku wynoszącym 5,3 proc. Przez kolejne lata systematycznie rosła sprzedaż samochodów. Wszystko wskazuje, że również 2009 r. zakończy się sukcesem - mówi Karol Obiegły, dyrektor marki Volkswagen w Polsce.

Dobre wyniki na rynkach wschodzących

Koncern Volkswagen – największy europejski producent samochodów - zanotował w listopadzie wzrost globalnej sprzedaży o 19,1 proc. do 531,3 tys. pojazdów. W ciągu 11 miesięcy przekazano klientom 5,85 mln samochodów – o 2 proc. więcej niż przed rokiem.

W Chinach, na największym dla koncernu rynku, w listopadzie sprzedaż zwiększyła się aż o 72,9 proc. do 133,7 tys. samochodów. Dla całego regionu Azji i Pacyfiku wzrost wyniósł 68,9 proc. - do 146,5 tys. aut. W Niemczech sprzedaż skoczyła o 18,6 proc., do 102 tys. aut. Był to efekt premii wypłacanej za złomowanie starych aut. W Europie Zachodniej poprawiła się o 7,3 proc. do 139,2 tys. samochodów. W USA samochody Volkswagena znalazły 23,2 tys. odbiorców, o 8,7 proc. więcej niż przed rokiem. W Kanadzie sprzedano 4,3 tys. aut. W Ameryce Płd. w listopadzie sprzedano 64,3 tys. samochodów o 26,7 proc. więcej. Nadal dynamicznie rośnie rynek brazylijski, gdzie sprzedaż skoczyła o 35,9 proc., do blisko 54 tys. samochodów.

>>> Czytaj też: Granica imperium VW znajduje się w Azji

Mimo sukcesów analitycy podkreślają, że znaczącej poprawy na międzynarodowych rynkach w najbliższych miesiącach nie należy oczekiwać. - Nadchodzący rok będzie bardzo trudny dla branży. Należy spodziewać się różnych tendencji na poszczególnych rynkach. Podczas gdy w Chinach prawdopodobnie utrzyma się trend wzrostowy, to w Europie możliwe są spadki sprzedaży – podsumował wiceprezes Wittig.

ikona lupy />
Volkswagen sprzedaż z podziałem na regiony / Forsal.pl