Niespełna dwa lata temu Sony ogłosiło plan podwojenia mocy produkcyjnych w swojej flagowej fabryce telewizorów Nitra na Słowacji. Ekspansja ta miała być kluczem dla przyszłego rozwoju Sony w dziedzinie elektroniki, podał wtedy koncern.
Jednak straty w tym segmencie, pogłębione przez recesję, sprawiły, że Sony musiało gdzie indziej poszukać klucza do przyszłej rentowności. To zaś oznaczało pozbywanie się fabryk takich jak Nitra oraz sprzedawanie lub zamykanie zakładów telewizyjnych w Japonii, Meksyku i USA. Sony jest w środku wielkiej restrukturyzacji, ale koncentruje się ona w większości na dziale elektronicznym, który jest chronicznie nierentowny. W ramach tego procesu najtrudniejszą częścią zadania jest wyprowadzenie na prostą segmentu telewizyjnego.

To jest tylko część artykułu, zobacz pełną treść w e-wydaniu Dziennika Gazety Prawnej: "Sony sprzedał fabrykę na Słowacji".

Z dalszej części artykułu dowiesz się m.in. jak będzie wyglądała dalsza część procesu restrukturyzacji Sony.

Reklama
ikona lupy />
Słowacka fabryka telewizorów Nitra, którą Sony sprzedało tajwańskiej firmie Hon Hai Fot. Sony / DGP