Informatyka odgrywa kluczową rolę w działalności jednej z największych hurtowni branży instalacyjno–grzewczej i sanitarnej w Polsce.
– Wszystkie filie działają w trybie on–line. Pracownicy na bieżąco składają zamówienia, sprawdzają stany magazynowe, wystawiają faktury i wykorzystują system IT do wielu innych celów. Dlatego utrzymanie infrastruktury IT w dobrej kondycji i ciągłej gotowości do działania jest istotne. Każda potencjalna przerwa przekłada się na spadek, a nawet brak przychodów – tłumaczy Krzysztof Kasperek, dyrektor ds. informatyki w Sanpolu.

Pomoc z zewnątrz

Od 2006 r. głównym narzędziem firmy, które ją wspiera w zarządzaniu finansami, kontrolingiem, sprzedażą i dystrybucją, gospodarką magazynową oraz kontrolą jakości, jest system SAP klasy ERP. Korzysta z niego 300 pracowników. Obsługiwanie go było dla wewnętrznego działu IT w firmie nowością.
Reklama
– Stanąłem przed dylematem. Albo zatrudnić dwóch specjalistów, albo zdecydować się na outsourcing – przyznaje Krzysztof Kasperek.
Wybór padł na outsourcing. Wyspecjalizowany partner ma różnorodne doświadczenia z wielu projektów, wiedzę swoich konsultantów. Potrafią oni rozwiązać problem, który mógłby okazać się nie do pokonania nawet dla najlepszego informatyka na etacie.
W wyniku konkursu ofert Sanpol podpisał kontrakt outsourcingowy z ITelligence. Zewnętrzny dostawca objął zdalną administrację nad systemem SAP. Dział informatyczny firmy sprawuje opiekę nad infrastrukturą techniczną.
– Oddaliśmy ITelligence w outsourcing usługę administracji SAP. Korzystamy z usługi nazywanej Administrator Doskonały – mówi Krzysztof Kasperek.

Żadnych eksperymentów

Administrator Doskonały jest odpowiednikiem doświadczonego, wyszkolonego administratora SAP. Pracuje w tygodniu od 7.00 do 22.00, a w soboty od 8.00 do 14.00. Nie bierze urlopów. Za wirtualnym omnibusem kryje się pięciu specjalistów z ITelligence.
Informatycy w Sanpolu nie narażają swojej firmy na eksperymenty ze środowiskiem SAP, gdyż zewnętrzny fachowiec ma wieloletnie doświadczenie i większą od nich wiedzę na ten temat.

Dwa lata bez stresu

Zakres umowy gwarantuje monitorowanie dostępności i wydajności systemu, analizowanie i rozwiązywanie problemów technicznych, instalację poprawek, jak również wykonywanie kopii oraz testowych odtworzeń systemów.
– Kluczowa jest dla nas bezawaryjność systemu IT i pewność jego działania o każdej porze. Współpraca z ITelligence nam to gwarantuje. Najlepszym dowodem jest fakt, że w ciągu minionych dwóch lat nie było żadnych niepokojących wydarzeń. Współpraca jest wzorowa – zaznacza Krzysztof Kasperek.
Jakie korzyści:
● zapewnienie bezpieczeństwa i stabilności działania systemu,
● odciążenie wewnętrznego działu IT,
● dostęp do wysokiej jakości usług świadczonych przez fachowców,
● gwarancja najlepszej opieki technicznej nad systemem,
● możliwość szybkiego podejmowania działań, reagowania na zmiany rynku i potrzeby klientów.