Orbis Travel podał informację o upadłości na swojej stronie internetowej.

"Zarząd PBP Orbis Sp. z o.o. z przykrością informuje, iż w dniu 28.09.2010 r. skierował do Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy, X Wydziału Gospodarczego ds. Upadłościowych i Naprawczych, wniosek o ogłoszenie upadłości Spółki" - głosi komunikat.

>>> Czytaj też: Czekają nas wczasy z jeszcze większym ryzykiem

"W związku z powyższym z dniem 29.09.2010 r. zawieszona zostaje wszelka działalność operacyjna Spółki, zaś wszystkie imprezy turystyczne zaplanowane w terminach począwszy od 29.09.2010 r. zostają anulowane" - dodano.

Reklama

Klienci biura Orbis Travel są ubezpieczeni przez Signal Iduna Polska. Ubezpieczenie dotyczy pokrycia kosztów powrotu klientów do kraju, a także zwrotu wpłat wniesionych przez klientów.

Poza granicami kraju jest 1064 klientów Polskiego Biura Podróży Orbis, głównie w Grecji, Turcji i Hiszpanii - poinformował PAP zarząd spółki

Jak podano w komunikacie, dochodzenie roszczeń w ramach posiadanej przez Orbis Travel gwarancji turystycznej odbędzie się na zasadach określonych przez Marszałka Województwa Mazowieckiego oraz SIGNAL IDUNA Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.

Przyczyną złożenia wniosku o upadłość Polskiego Biura Podróży Orbis jest decyzja głównego udziałowca, Funduszu Enterprise Investors, o niedofinansowaniu spółki - wynika z informacji zarządu biura, podaną przez PAP

"Na skutek braku możliwości kontynuowania działalności operacyjnej zarząd PBP Orbis był zmuszony do złożenia w dniu 28 września do Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy X Wydział Gospodarczy ds. Upadłościowych i Naprawczych wniosku o ogłoszenie upadłości spółki. Bezpośrednią przyczyną zaistniałej sytuacji jest fakt, że obecny większościowy udziałowiec spółki, fundusz Enterprise Investors, podjął decyzję, że nie dofinansuje PBP Orbis, o czym poinformował zarząd spółki w dniu 14 września" - napisano w komunikacie.

"Do samego końca zarząd PBP Orbis próbował uratować spółkę wdrażając plan restrukturyzacji oraz aktywnie poszukując nowego inwestora" - dodano.

O godz. 8.30 w Urzędzie Marszałka Woj. Mazowieckiego miało rozpocząć się zebranie w sprawie powrotu do kraju klientów biura.

>>> Czytaj też: Najlepsze biura podróży w Polsce - ranking

Orbis Travel poinformował też, że wszystkie bilety zarezerwowane i wystawione do dnia 28.09.2010 w ich biurze, z mocy prawa powinny być honorowane przez przewoźników, natomiast w przypadku dokonanych przez PBP Orbis rezerwacji hotelowych, mogą one nie być honorowane przez hotele. Podobna sytuacja może mieć miejsce dla rezerwacji samochodów. W celu potwierdzenia statusu aktywnych rezerwacji hotelowych i samochodowych sugerujemy bezpośredni kontakt z hotelem lub wypożyczalnią samochodów.