Logowanie / Rejestracja
Logowanie do e-Dziennik Gazeta Prawna

Jeżeli nie posiadasz konta w
serwisie zarejestruj się tutaj

forsal.pl - Giełda Waluty Finanse

statystyki

Najlepsze biura podróży w Polsce - ranking

2 sierpnia 2010, 12:10
  • 2
  • Drukuj

Przez trzy miesiące recenzenci firmy International Service Check sprawdzali poziom obsługi biur turystycznych w sześciu krajach Europy Środkowej, w tym w Polsce. W efekcie klienci mogą sprawdzić, które biura podróży zapewnią im najwyższy poziom usług: Ecco Holiday, Rainbow Tours, Neckermann czy może Triada albo TUI?



International Service Check wysłał w październiku 2009 oraz lutym i marcu 2010 roku tzw. klientów testowych do biur podróży. Udając zwykłych klientów chcieli zarezerwować najlepsze dla nich lub ich rodzin wakacje. Dzięki temu mogli się przekonać, jak biura traktują każdego klienta „z ulicy”.

W Polsce klienci testowi przeprowadzili 56 badań w 14 biurach podróży: Almatur, Ecco Holiday, Exim Tours, Gromada, Itaka, Juventur, Neckermann, Orbis, Rainbow Tours, Scan Holiday, Sun Club, Triada, TUI i Wagabunda.

W badaniu wyróżniono trzy kategorie ocen. Są to:

  • wiedza pracowników na temat oferty, sposób jej przekazania oraz poziom uprzejmości w stosunku do obsługiwanych.
  • wygląd, czystość oraz porządek odwiedzanego miejsca, a także sposób prezencji pracowników.
  • budowanie lojalności, czyli sposób w jaki klienci zostali zachęceni do powrotu do biura – czy otrzymali katalogi, ulotki, broszury, wizytówkę.

Oprócz Polski ISC przebadało także biura podróży w Bułgarii, Rumunii, Czechach, Słowacji oraz na Węgrzech.

Ranking biur podróży w Polsce

Analizując wygląd, najlepsze noty w Polsce otrzymało biuro podróży Ecco Holiday - 92,7 proc. pozytywnych opinii. Na drugim miejscu znalazło się Rainbow Tours (92,1 proc.), a trzecim Itaka (90,8 proc.).

Polacy docenili Rainbow Tours za obsługę - to biuro zdobyło 91 proc. poparcia. Na drugim miejscu w tej kategorii znalazł się Neckermann z wynikiem 88,4 proc., a trzecim Sun Club – 84 proc.

Najlepsze w budowaniu lojalności w Polsce jest Scan Holiday – tak przyznało 96 proc. respondentów. Drugiej miejsce przypadło Sun Club (87 proc.), a trzecie biuru Gromada (85 proc.).

A do jakiego konkretnego oddziału warto udać się po ofertę?

Najwięcej pozytywnych ocen zdobyło biuro TUI w Centrum Handlowym Hetmańska w Białymstoku – aż 100 proc. zaufanie konsumentów! 98,4 proc. głosów ex aequo zdobyły Neckermann w łódzkiej Manufakturze oraz Orbis w Poznaniu.

International Service Check wykorzystując metodę mystery shopping kilka razy w roku przeprowadza bezpłatne, niekomercyjne badania mierzące poziom jakości obsługi w najpopularniejszych, konsumenckich branżach.

Egipt, Turcja, Tunezja - to najpopularniejsze cele turystów z Polski



Źródło:forsal.pl
  • 2
  • Drukuj

Najnowsze komentarze:

  • Nina772013-09-26 11:57

    A ja uważam, że najlepiej skorzystać z agencji turystycznej - tam nie dość że dbają o klientów to do tego mają mnóstwo różnych ofert do porównania. Ja mam takie swoje biuro w sąsiedztwie - Bliss, www.blisspodroze.pl

  • nukus2013-04-09 16:55

    Fakt, że to badanie pochodzi sprzed prawie trzech, ale w gronie biur, które odwiedzili ci testerzy, zdecydowanie brakuje alfa star. To porządne i solidne biuro, co akurat wiem z własnego doświadczenia, mają bogatą ciągle rozwijaną ofertę i przede wszystkim nie nawalają, więc raczej w rankingu powinni, moim zdaniem, zostać uwzględnieni.

Forsal.pl | Najnowsze artykuły

Tylko na Forsal.pl

Infografiki, wykresy, mapy

Najnowsze galerie »

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze