PTC od 5 czerwca zmieni markę Era na T-Mobile. Koszty wyniosą ok. 100 mln zł. Zysk powinien być na poziomie ubiegłorocznym, a przychody mogą spaść o 0-2 proc. - powiedział na czwartkowej konferencji Miroslav Rakowski, prezes spółki.

"Piątego czerwca wprowadzamy na rynek polski światowy brand T-Mobile. Nazwa firmy się nie zmienia i zostaje PTC" - powiedział Rakowski.

Pytany o koszty rebrandingu odpowiedział: "jest to zbliżone do kwoty 100 mln zł, ale nie mogą powiedzieć czy od góry czy od dołu". Rakowski powiedział, że rebranding 330 głównych salonów Ery zostanie zakończony do 5 czerwca, natomiast pozostałe punkty będą przebrandowione w sześć tygodni.

>>> Czytaj również: Co klienci zyskają na wejściu T-Mobile i sprzedaży Polkomtelu?

Reklama

TP SA ucierpi na zmianie?

Szef Działu Analiz DM BZ WBK S.A. Paweł Puchalski zwrócił uwagę, że na rebrandingu Ery ucierpi spółka TP SA.

„Zmiana marki zwykle przyciąga nowych klientów – jest całkiem możliwe, że bazowy wzrost liczby klientów TPSA może wkrótce zacząć odstawać od rynkowych trendów” – powiedział Paweł Puchalski. „Co więcej, zmiana marki PTC przypomina nam o potencjalnym rebrandingu Polkomtela (lidera telefonii komórkowej w Polsce). Jeśli zostanie on przejęty przez zagranicznego inwestora zmiana marki jest bardzo prawdopodobna" - dodał.

W związku ze wspomnianymi zmianami analityk DM BZ WBK wskazuje, że wyniki finansowe TP SA mogą rozczarować.

„Biorąc to wszystko pod uwagę całkiem prawdopodobne wydaje się, że TPSA może rozczarować pod względem liczby klientów w III kwartale (ze względu na zmianę nazwy PTC) i IV kwartale (potencjalny efekt Polkomtela). Z pewnością TPSA jest w stanie walczyć o utrzymanie swojego udziału w liczbie nowych klientów. Wymagałoby to jednak dodatkowych kosztów i niekorzystnie wpłynęłoby na jej EBITDA w drugiej połowie 2011 r. Jednym słowem, złe wieści dla spółki.” - podsumował Puchalski.

>>> Polecamy: Era zmieni się w T. Kampania ruszy w czerwcu

Rebraning Ery na T będzie jednym z największych wydarzeń na polskim rynku telekomunikacyjnym od czasu rebrandingu Idei na Orange. Innym ważnym dla sektora zdarzeniem w tym roku będzie sprzedaż Polkomtelu, operatora sieci Plus, do której ma dojść jeszcze w tym kwartale.