Nasz kraj w rankingu najcenniejszych państw-marek zajmuje dopiero 79. miejsce, informuje "Rzeczpospolita".

Z dorocznego raportu Country Brand Index wynika, że ponownie najcenniejszą marką-krajem na świecie jest Kanada. Miejsca na podium zajmują jeszcze Szwajcaria oraz Nowa Zelandia. Zwraca uwagę spadająca reprezentacja państw europejskich w zestawieniu - w czołowej dziesiątce jest ich pięć. Najbardziej zaskakujący jest spadek notowań Wielkiej Brytanii - o cztery pozycje, na 13 miejsce.

>>> Czytaj też: Już milion osób odwiedziło polski pawilon na EXPO 2010 w Szanghaju

Analizowano 113 państw pod względem sześciu kryteriów, m.in. poziomu życia, klimatu biznesowego czy turystyki. Polska wypada słabo. W rankingu zajmuje dopiero 79 miejsce, jedynie o trzy oczka wyżej niż w ubiegłorocznej edycji. Nawet w oddzielnym zestawieniu dla państw europejskich jest dopiero na 29. miejscu. Niżej sklasyfikowano jedynie Rosję, Serbię, Ukrainę oraz Rumunię.

Autorzy raportu twierdzą, że Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie powinno być dla obydwu państw szansą podniesienia ich notowań, przynajmniej na płaszczyźnie turystycznej oraz kulturalnej.

Reklama

>>> Czytaj też: Stubb: Kakofonia przywództwa paraliżuje walkę z kryzysem w Europie