EBOR podał, że dokładna liczba akcji, które obejmie będzie uzależniona od zaproponowanej ceny akcji i spełnienia określonych warunków zawieszających.

„Całkowita wartość projektu będzie uzależniona od terminu rozpoczęcia notowań rynkowych" – dodał bank.

>>> Zobacz raport: Wszystko o debiucie PKP Cargo

Pierwotna oferta publiczna PKP Cargo obejmuje 21.669.007 akcji zwykłych serii A, stanowiących 50 proc. minus jedna wszystkich. Cena maksymalna wynosi 74 zł - będzie ona obowiązywać inwestorów indywidualnych, natomiast dla inwestorów instytucjonalnych może być wyższa.

Reklama

Budowa księgi popytu potrwa do 22 października. W dniach 9-21 października odbędą się zapisy inwestorów indywidualnych - każdy ma prawo złożyć tylko jeden zapis na co najmniej 1, ale nie więcej niż 500 akcji oferowanych.

>>> Czytaj też: Karnowski: Debiut PKP Cargo daje szansę na zysk dla inwestorów giełdowych

Na 22 października zaplanowano ustalenie ostatecznej liczby akcji oferowanych, ceny akcji oferowanych oraz liczby akcji oferowanych w poszczególnych transzach. Przyjmowanie zapisów inwestorów instytucjonalnych odbędzie się w dniach 23-25 października.

Przydział akcji przewidywany jest na 28 października, a pierwszy dzień notowania akcji oraz PDA na GPW - na 31 października, podano w prospekcie.

Intencją PKP S.A. jest, aby do inwestorów indywidualnych trafiło 15 proc. akcji oferowanych (przy czym akcjonariusz sprzedający po konsultacji i w uzgodnieniu z globalnymi koordynatorami zastrzega sobie prawo do zmiany tej liczby do 20 proc.).

>>> Czytaj też: Debiut PKP Cargo: ruszyły zapisy na akcje spółki

„Projekt będzie pierwszym przykładem częściowej prywatyzacji w drodze oferty publicznej, która ma być przeprowadzona w sektorze kolejowym w regionie. Sukces może zachęcić inne rządy do prywatyzacji przedsiębiorstw przewozowych"- podał EBOiR.

Obecnie do PKP S.A. (akcjonariusz sprzedający) należy 100 proc. kapitału zakładowego PKP Cargo. Po zakończeniu oferty (po uwzględnieniu rozwodnienia wynikającego z emisji akcji dla pracowników, zgodnie z podpisanym Paktem gwarancji pracowniczych), PKP S.A. pozostanie większościowym akcjonariuszem z udziałem powyżej 50 proc.