Ryanair przeanalizował sugestie przesłane przez pasażerów poprzez formularz na stronie Ryanair.com. Na ich podstawie wprowadza 6 nowych ulepszeń obsługi pasażerów korzystających z usług przewoźnika. Wszystkie zmiany mają wejść w życie w ciągu 6 miesięcy do marca 2014 roku.

>>> Polecamy: Pendolino, Ryanair, Polski Bus czy samochód? Kto wygra wyścig do Wrocławia i Gdańska

1. Od 1 listopada ze strony internetowej Ryanair.com zniknie kod bezpieczeństwa „Recaptcha” wymagany przy rezerwacjach.

2. Również od 1 listopada pasażerowie rezerwujący bilety bezpośrednio przez stronę Ryanair.com będą objęci 24-godzinnym okresem ochronnym. Przez ten czas pasażerowie będą mogli skorygować ewentualne błędy – np. w pisowni nazwiska czy zmianie kierunku lotu. Okres ochronny będzie obowiązywał od momentu dokonania rezerwacji.

Reklama

3. Od 1 listopada Ryanair wprowadzi nowy rodzaj rejsów – tzw. „ciche loty”. Podczas lotów po godzinie 21:00 oraz przed godziną 8:00 na pokładach samolotów nie będzie żadnych ogłoszeń poza komunikatami dotyczącymi bezpieczeństwa, a światła zostaną przygaszone. Wszystko po to, by umożliwić pasażerom odpoczynek podczas lotu.

4. Od 1 grudnia na pokład samolotów Ryanair będzie można bez dodatkowych kosztów zabrać drugą dodatkową małą sztukę bagażu – np. niewielką damską torebkę lub torbę z zakupami z lotniska. Wymiary torebki nie będą mogły być większe niż 35x20x20 cm.

5. Ryanair zmniejsza też opłatę za ponowne wydrukowanie karty pokładowej na lotnisku dla pasażerów, którzy dokonali odprawy online. Od 1 grudnia będzie ona wynosić 71 zł. Nie obowiązuje to jednak pasażerów, którzy wcześniej nie odprawiali się online – w ich przypadku wysokość opłaty nadal będzie wynosić 332,5 zł.

6. Zredukowane tez zostaną opłaty za bagaż wykupiony na lotnisku – od 5 stycznia 2014 roku zostaną zmniejszone do 142,5 zł z 285 zł. Opłaty za bagaż podręczny zostaną z kolei obniżone do 237,5 zł z 285 zł.

Zapowiedziane przez Ryanaira zmiany mają pomóc mu zwiększyć wielkość ruchu pasażerskiego do 80-110 mln osób rocznie w ciągu najbliższych 5 lat.

"Jest to pierwsza seria pomysłów ulepszenia obsługi pasażera, nad którymi Ryanair aktywnie pracuje, aby zapewnić łatwiejszy dostęp do najniższych cen biletów i poprawić komfort podroży pasażerom. Niektóre z tych pomysłów wymagać będą zmian na stronie internetowej oraz przetrenowania obsługi naziemnej. W ciągu najbliższych kilku miesięcy, chcemy poprawić obsługę pasażera, jako wiodącej linii lotniczej w Europie” – mówi Caroline Green, dyrektor działu obsługi pasażera w Ryanair.

>>> Czytaj też: Ryanair otwiera nowe połączenia. Z Krakowa i Modlina polecimy do Shannon