Mimo kryzysu, producent urządzeń gospodarstwa domowego Bosch und Siemens Hausgeräte (BSH) zdecydował się wprowadzić na polski rynek jedną z najbardziej ekskluzywnych marek na światowym rynku AGD – gaggenau. Produkty sprzedawane z tym logo są średnio trzy razy droższe od pozostałych.

To dobra wiadomość dla polskiego rynku. Decyzja spółki BSH oznacza bowiem, że producenci wciąż wiążą z nim duże nadzieje. Firma uważa, że nawet w trudnych czasach ludzie zamożni poszukują luksusowych produktów.

Mimo kryzysu firmy z tego sektora stawiają na nowoczesne i zaawansowane technologicznie urządzenia. Indesit Company Polska w tym roku planuje wprowadzić na nasz rynek rekordową jak dla tej firmy liczbę nowości. W sprzedaży mają pojawić się nowe piekarniki, zmywarki oraz pralki. Na nowoczesną technologię stawia też Candy Polska, właściciel marki Hoover. Producent przekonuje, że spowolnienie w gospodarce nie dotknie w znaczącym stopniu marek z najwyższej półki. Dlatego firma oczekuje w segmencie urządzeń wolno stojących 30-proc. wzrostu sprzedaży w stosunku do 2008 roku.

Osłabienie złotego przyniosło podwyżki cen urządzeń AGD o około 5 proc. Nowoczesne rozwiązania mają więc zachęcić klientów do wydania pieniędzy na droższy, ale lepszy sprzęt. Na razie, mimo kryzysu, sprzedaż rośnie. Jak pokazują badania GFK Polonia, w ciągu dwóch pierwszych miesięcy roku wzrost wyniósł 2 proc.

– Wstępne dane pokazują, że w I kwartale polski rynek AGD rósł. Można przewidywać, że w całym roku rynek odnotuje wzrost, jednakże będzie on niewielki – wyjaśnia Barbara Ferrazzi, dyrektor generalny Indesit Company Polska.

Dla porównania w 2008 roku sprzedaż na rynku AGD zwiększyła się o 10,3 proc.