Jak podaje strona internetowa miesięcznika Forbes, producent ekskluzywnej odzieży i dodatków Calvin Klein zamierza w tym roku otworzyć, obok 100 już działających, 15 nowych punktów sprzedaży na terenie Chin. Prezes zarządu Tom Murry potwierdził tę informację wywiadu.

Firma chce wykorzystać bogacących się Chińczyków i liczy, że dzięki ich popytowi wielkość sprzedaży w Chinach wzrośnie w tym roku o nawet 30 proc. Szefostwo spółki ma nadzieję, że w popularyzacji marki pomogą odbywające się wkrótce w Szanghaju światowe targi Expo. Szacuje się, że na targach może pojawić się nawet 70 milionów osób. Ponadto do współpracy zaprosiła jedne z najpopularniejszych w Chinach gwiazdy: modelki, aktorów oraz znanych projektantów.

Calvin Klein liczy przede wszystkim na wzrost sprzedaży dżinsów i męskiej bielizny. Firma stawia także na zainteresowanie w sektorze nowo zaprojektowanych dóbr. Według Murry'ego Chińczycy w przeciwieństwie do innych azjatyckich nacji są społeczeństwem otwartym na nowinki w świecie mody. A biorąc pod uwagę ich coraz większe możliwości finansowe są dla producentów dóbr luksusowych łakomym kąskiem. Według analityków w ciągu 5 lat Chiny staną się krajem, w którym sprzedaje się najwięcej na świecie dóbr luksusowych.