Ponad 1 mln 400 tys. unikalnych użytkowników - tyle według badania gemiusTraffic zarejestrował iplex.pl w pierwszym kwartale od startu projektu w nowej formule.

Taki wynik jest możliwy dzięki temu, że iplex.pl. 4 lutego zmienił model biznesowy i zrezygnował z pobierania opłat od użytkowników. Wcześniej, przez 2 lata istnienia platformy, funkcjonowała ona jako serwis płatny. Zniesienie opłat było pierwszym takim posunięciem na wciąż rozwijającym się polskim rynku internetowych wypożyczalni.

Skąd iplex.pl czerpie zyski? Biznesowy model funkcjonowania serwisu oparty jest o przychody z reklam. Każdemu użytkownikowi, który chce zobaczyć dowolny materiał, wyświetlana jest reklama video emitowana bezpośrednio przed filmem. Widz jest zobligowany do uważnego obejrzenia reklamy, gdyż nie można jej przewinąć, a dodatkowo - po każdym spocie - należy odpowiedzieć na zadane na planszy pytanie. Dzięki temu reklamodawca ma pewność, że jego spot został obejrzany.

Dotychczas w serwisie iplex.pl pojawiły się m.in. reklamy: Danone, Heyah, INTEL, Mazda, Netia, SONY, UPC, Volkswagen. Od 4 lutego całkowita liczba wyświetleń materiałów wideo wyniosła 10 mln 384 tys.

Reklama