Największa brytyjska sieć handlowa obdarowała posiadaczy kart Clubcard, którzy wydają najwięcej, kuponami, z którymi mogą dzięki swoim zakupom potroić liczbę punktów.
Wcześniej wprowadzono program pozwalający podwoić wartość voucherów Clubcard w pewnym obszarach produktowych.

Punkty dla klientów

Potrójna promocja Tesco, która potrwa przez trzy tygodnie, przypomina kampanię na rocznicę powstania Tesco z sierpnia 2009 roku, która nagradzała posiadaczy Clubcard dwoma punktami za każdego funta wydanego w sklepie lub w sieci, zamiast jednym.
Reklama
To posunięcie wywołało pytania niektórych analityków. Zastanawiają się oni, czy Tesco rozważa trwałe przejście z systemu dwupunktowego na trzypunktowy, by utrzymać dynamikę sprzedaży wygenerowaną przez program lojalnościowy w zeszłym roku.
– Czy Tesco testuje na rynku możliwość stałego przejścia na system trzypunktowy, czy to tylko przygotowania do świąt? – napisał Dave McCarthy, analityk Evolution Securities i krytyk Tesco w raporcie dla klientów.
– Program Double Green Shield Stamps w latach 70. spowodował wielkie koszty i problemy dla Tesco. Mamy nadzieję, że Tesco nie rozważa wprowadzenia programu potrójnych punktów na stałe – to by oznaczało, że firma zaczynałaby każdy tydzień z kosztami na poziomie 15 – 20 milionów funtów. Clubcard stałby się jednym z największych obciążeń dla Tesco, po kosztach zatrudnienia i kosztach sprzedanych dóbr – dodaje.

Zmiany na krótko

Jednak ludzie zbliżeni do Tesco twierdzą, że promocja nie jest wstępem do trwałej zmiany. Powiedzieli oni, że Tesco wprowadza promocję Clubcard od czasu do czasu, na różnych frontach. Co więcej, czas trwania programu jest ograniczony.
– Kupony trzypunktowe to krótka promocja skierowana do niewielkiej liczby najbardziej zagorzałych użytkowników Clubcard. To nasz sposób na podziękowanie im za ich lojalność – powiedział rzecznik Tesco.
Jednak decyzję podjęto w delikatnym momencie dla Tesco, które na początku przyszłego miesiąca poda cząstkowe wyniki.
W pierwszym kwartale wzrost sprzedaży Tesco w Wielkiej Brytanii spadł do najniższego poziomu od co najmniej sześciu lat, bo trzecia pod względem wielkości sprzedaży sieć spożywcza na świecie odczuła spadek cen żywności.
Promocja może również wywołać kontrowersje w kwestii sposobu, w jaki Tesco księguje wpływ dodatkowych voucherów Clubcard w raportach sprzedażowych. Niektórzy analitycy domagali się w zeszłym roku większej jasności w tej sprawie.
ikona lupy />
Tesco rozwija swój program lojalnościowy Fot. Bloomberg / DGP