Metro, które połączy dwa brzegi Wisły, będzie biegło w specjalnych podwodnych tunelach, zlokalizowanych 7-8 metrów pod dnem rzeki.
9 kwietnia 2009 r. rozstrzygnięto w przetargu, że centralny odcinek II linii metra wybuduje włosko-turecko-polskie konsorcjum Astaldi S.p. A. , Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. z Mińska Mazowieckiego.
>>> Czytaj również: Euro 2012 może opóźnić o rok budowę drugiej linii metra w Warszawie
Całkowity koszt projektu według szacunków ma wynieść 4 768,8 mln złotych, zaś koszt inwestycji to 4,117 mld złotych. Środki z Unii Europejskiej pokryją 2 954,91 mln złotych.
Aby obejrzeć galerię, kliknij w zdjęcie poniżej.