Za optymistyczny prognostyk branża uznaje utrzymywanie się popytu na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego. Najgorzej wiedzie się segmentowi rowerów sportowych. Jedynie rowery miejskie, mimo że są relatywnie drogie, sprzedają się coraz lepiej. I to zarówno nowe, jak i z drugiej ręki, pochodzące z importu.

>>> Czytaj również: Moda na rowery cieszy właścicieli serwisów

Według badań rynku rowerów przeprowadzonych przez Polskie Stowarzyszenie Rowerowe w 2010 r. ich sprzedaż będzie się utrzymywała na tym samym poziomie co rok wcześniej. Jednak według producentów będzie inaczej i dlatego Kross i Arkus & Romet, czołowi producenci rowerów w Polsce, powiększą ofertę rowerów miejskich o blisko 15 proc.

>>> Polecamy: Dania buduje autostrady. Dla rowerów

Reklama
W ostatnim okresie Arkus & Romet Group odnotowała wzrost sprzedaży o 20 proc. Firma ta ma 42 proc. udziału w sprzedaży krajowej. Obecnie rowery city to już 35 – 45 proc. całej jej produkcji, niewykluczone, że w przyszłości ten udział jeszcze wzrośnie.
– Rowery city stanowią w tej chwili ok. 68 proc. naszej sprzedaży, łącznie z eksportem – mówi „DGP” Grażyna Moskal, dyrektor handlowa Arkus & Romet Group.
Kilka lat temu produkcja i sprzedaż tych rowerów zajmowała niespełna 6,25 proc. całego polskiego rynku, w tym roku według szacunków firm może sięgnąć 21 proc.
– Jest to najszybciej rozwijający się segment w branży – twierdzi Jan Zasada, prezes Zasada Group, firmy, która jest zaliczana do czołówki producentów rowerów miejskich.
Coraz więcej powstaje też małych firm sprzedających rowery miejskie sprowadzane z Holandii, a także podejmujących własną produkcję. W małych firmach obserwowany jest wzrost sprzedaży rowerów miejskich o blisko 35 proc. w stosunku do ubiegłego sezonu. Klientów nie odstraszają ceny. Średni koszt roweru miejskiego na rynku wtórnym to ok. 800 zł. Za nowy trzeba zapłacić 1400 zł.
– W stosunku do roku ubiegłego na rynku widać zdecydowany wzrost konkurencji w zakresie sprzedaży. W mniejszym stopniu jest ona odczuwalna, jeśli chodzi o serwis, co związane jest z problemami ze znalezieniem odpowiednio wykwalifikowanej kadry mechaników rowerowych – mówi Karol Popławski z firmy Wygodny Rower, która prowadzi sklep, serwis i wypożyczalnię.