Ranking powstał na podstawie zestawienia wartości największych światowych marek. W sektorze modowym najwyżej wycenianą marką jest francuski dom mody Louis Vuitton, którego wartość szacuje się na ponad 23,5 mld dolarów. Niestety, francuski dom mody jest niemal trzykrotnie niżej wyceniany od najlepszej globalnej marki, Coca-Coli, której wartość wynosi 77,8 mld dolarów.

W modowym zestawieniu wysoką pozycją może poszczycić się popularna sieciówka H&M, która w ogólnym zestawieniu zajmuje 23. miejsce. Na modowym podium gigantów stanęła również Zara, która uplasowała się na 37. pozycji, ogólnego rankingu. Zdecydowanie gorzej na tle tych marek wypadają takie luksusowe domy mody jak Gucci, Hermes i Burberry.

"Jesteśmy dumni, że marka Burberry po raz kolejny znalazła się w rankingu Interbrand's Best Global Brands. Bycie w gronie najlepszych światowych marek, to wynik ciężkiej pracy i serca, jakie wkładamy we wszystko, co robimy. To również zaszczyt znaleźć się w gronie tak wspaniałych marek" - Angela Ahrendts, dyrektor generalny Burberry.

Firma nosi nazwę po jej założycielu Louisie Vuittonie, który w 1854 założył spółkę znaną teraz jako LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton. Ikona spółki, wzór "Monogram Canvas" został zaprojektowany przez syna Vuittona, Georges'a w 1896 r. Ciekawe jest to, że Louis Vuitton jest najczęściej podrabianą marką w historii, tylko poniżej 1 proc. ze wszystkich produktów sygnowanych przez nią nie jest podrabiana.

Reklama

Louis Vuitton do swoich kampanii starannie wybiera największe gwiazdy, którymi ostatnio są Uma Thurman i Scarlett Johansson. Do innych sławnych osób, które reklamują swoim nazwiskiem linie Vuittona należą: Jennifer Lopez, Kate Moss, Naomi Campbell oraz Madonna ostatnio do twarzy Louisa Vuitton dołączył były prezydent ZSRR Michaił Gorbaczow.