W listopadzie użytkownicy urządzeń przenośnych odwiedzali strony mobilne mediów ponad 36 mln razy. To dane gemiusTraffic dotyczące tylko 20 wybranych serwisów mobilnych grup mediowych, wśród których były m.in. Agora, Ringier Axel Springer, Infor, Polskapresse. Badane serwisy odwiedziło w tym czasie ponad 1,8 mln użytkowników (szacowanych za pomocą plików cookie), co oznacza przybliżoną liczbę urządzeń mobilnych, z jakich wchodzono na strony. Gemius podaje, że 85 proc. odsłon dokonywanych jest na smartfonach. Potencjał rynku jest jednak dużo większy, bo badanie nie uwzględnia wszystkich urządzeń mobilnych w Polsce, których według szacunków jest ponad 12 mln.
Na razie powoli przekłada się to na reklamę mobilną. Jej wartość w pierwszym półroczu IAB szacuje na 61 mln zł. Ale wzrosty są kilkusetprocentowe. – Rynek jest w początkowej fazie rozwoju, a wydawcy wciąż szukają najskuteczniejszego formatu reklamowego – podkreśla Adam Czeczuk, prezes Infor IT, tworzącej aplikacje mobilne. Dodaje, że kilka ciekawych narzędzi już jest, jak geotargetowanie czy QR kody. Z danych MEC wynika, że w tym roku co piąty Polak ma aplikację do odczytywania QR kodów na smartfonie, a 15 proc. kiedykolwiek z niej skorzystało.