Nie jest to pierwsze zamówienie niemieckiego klienta – hanowerski przewoźnik, firma üstra, kupił już wcześniej 63 pojazdy polskiego producenta.

Kontrakt jest kolejnym zamówieniem z niemieckiego rynku, na który polski producent dostarczył już prawie 2 tysiące pojazdów.

Ostatni podpisany kontrakt obejmuje dostawę 26 pojazdów typu Solaris Urbino Hybrid w wersji dwunastometrowej oraz 16 Solarisów Urbino przegubowych o długości 18 metrów. Zrealizowany ma być w latach 2013-2016, zaś jeszcze w tym roku ma być dostarczonych łącznie 30 pojazdów.

„Pojazdy Solarisa wniosły pokaźny wkład w modernizację naszej floty w ostatnich latach. Jakość i niezawodność autobusów doceniają pasażerowie, jak i fachowcy, mechanicy odpowiadający za utrzymanie naszej floty. Nowo pozyskane autobusy hybrydowe są dowodem, iż Solaris nawet przy zaawansowanych technologiach potrafi szybko i z powodzeniem reagować na potrzeby klienta” – komentuje transakcję Wilhelm Lindenberg, członek zarządu firmy üstra.

Hybrydowe Solarisy były pierwszymi w Europie seryjnie produkowanymi pojazdami tego typu i dotychczas trafiły do odbiorców w ośmiu krajach: Belgii, Finlandii, Francji, Litwie, Niemczech, Norwegii, Polsce oraz Szwajcarii. W porównaniu z tradycyjnymi autobusami zużywają do 30 proc. mniej paliwa.

Solaris Urbino 18 Hybrid / Media
Solaris Urbino 18 Hybrid / Media