"Nasz polski oddział szacuje obecnie, że w Polsce sprzeda się nawet 2 mln tabletów w tym roku, podczas gdy na początku roku spodziewaliśmy się, że będzie to 1,7 mln. Jesteśmy zawsze zadowoleni, kiedy lokalny zarząd widzi możliwość przekraczania pierwotnych założeń i chce je przekraczać. Biorąc pod uwagę obecne korzystne warunki rynkowe i dodatkowo 'okres żniw' w II połowie roku, takie założenia są uzasadnione" - powiedział ISBnews Christou.

W I półroczu Asbis sprzedał 200 tys. tabletów pod marką własną Prestigio w Polsce. "Są warunki, żeby zrobić jeszcze lepszy wynik w II poł. bieżącego roku tak, że założenie na poziomie łącznie 0,5 mln sprzedanych tabletów w Polsce w całym roku wygląda w porządku" - dodał ISBnews investor relations manager Asbis Group Daniel Kordel.

Zarząd polskiej spółki z grupy Asbis chce również w Polsce sprzedać co najmniej 100 tys. smartfonów Prestigio.

W Polsce spółka sprzedaje swoje produkty do operatorów telekomunikacyjnych, jak chociażby T-Mobile, ale weszła również do sieci detalicznych ze sprzętem elektronicznym.

Reklama

W II kw. sprzedaż Asbisa w Polsce sięgnęła 12 mln USD, a w całym I półroczu ok. 25 mln USD.

Asbis Enterprises Plc jest jednym z czołowych dystrybutorów produktów branży informatycznej na rynkach wschodzących Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Cypryjska centrala nadzoruje działalność sieci placówek, składającej się z 33 magazynów w 26 krajach. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2007 r.