Ubezpieczenia assistance szczególnie popularne są w bankach, które dodają je do kont lub kart kredytowych. Dużą część z nich stanowią jednak produkty komunikacyjne. Z raportu Polskiej Izby Ubezpieczeń wynika, że prawie 14 proc. polis sprzedawanych w bankach to właśnie assistance. Osoba korzystająca z takiej usługi może za darmo wezwać do domu fachowca, którego potrzebuje, np. hydraulika czy elektryka lub pomoc drogową w razie awarii samochodu.

Dane dotyczące wzywania fachowców do domu zebrała firma Mondial Assistance. W zeszłym roku 60 proc. osób wzywających do domu pomoc fachowca wybrała hydraulika, 14 proc. – serwis AGD i RTV, 8 proc. – ślusarza, 6 proc. – szklarza, a 5 proc. potrzebowała naprawy komputera. Na końcu tabeli znaleźli się: dekarz (4 proc. wezwań) i elektryk (3 proc.).

>>> Polecamy: Ubezpieczenie dla psów i kotów. Rodzi się nowy, duży rynek

Jak przekonują analitycy tej firmy, z roku na rok zapotrzebowanie na domowe wizyty specjalistów rośnie. - Dwa lata temu na assistance domowe jako to o największej wartości wśród usług asystenckich wskazywało 22 proc. ankietowanych, w badaniu przeprowadzonym w styczniu tego roku było ich już 28 proc. – mówi Piotr Ruszowski z Mondial Assistance.

Reklama

Badania wskazują też, że w ostatnich latach głównymi użytkownikami usług assistance stali się mężczyźni. - Chociaż intuicja podpowiada, że pomoc fachowca w razie domowych awarii może mieć większą wartość dla kobiet, dane pokazują, że to mężczyźni są nią bardziej zainteresowani – mówi Piotr Ruszowski. - Najwyraźniej panowie niekoniecznie chcą być bohaterami we własnym domu, a już na pewno nie dzięki przetykaniu rury czy wymianie gniazdka elektrycznego. To wskazuje na odwrót od tradycji mężczyzny jako domowej „złotej rączki”. Ilość codziennych obowiązków powoduje, że stają się bardziej menedżerami niż wykonawcami.

Jak dodaje, wezwania do tego typu pomocy nasilają się w okresach świątecznych, kiedy brak czasu jest jeszcze bardziej dotkliwy, a drobne nawet awarie stają się zbyt uciążliwe, żeby w nieskończoność odkładać je na później.

W 2013 roku liczba interwencji w Mondial Assistance wyniosła ponad 1,12 mln, drugi rok z rzędu przekroczyła milion.

>>> Ma być tanio i elastycznie. Towarzystwa ubezpieczeniowe polują na stażystów. Czytaj więcej na ten temat.