"Uważam, że przetarg ten został przygotowany i przeprowadzony bez zachowania należytych standardów, dlatego powinien zostać unieważniony i powtórzony. Zaznaczam, że nie chodzi nam o wynik tego przetargu. Firma Ghelamco to doświadczony inwestor i przypuszczam, że jej projekt jest dobry. Można zadać sobie jednak pytanie, czy oferty Ghelamco oraz innych oferentów nie byłyby lepsze, gdyby nie problem istniejącego sporu z Marvipolem, który dzierżawi istotną część działki objętej projektem. Brak możliwości zagospodarowania całej działki może negatywnie wpływać na jej wycenę. Ponadto dziwi nas, że nikt w PKP nie był zainteresowany polubownym rozwiązaniem sporu" - powiedział agencji ISBnews pełnomocnik i doradca zarządu dewelopera Maciej Gnoiński.

Zobacz tutaj, jaką koncepcję na zagospodarowanie Dworca Gdańskiego miał Marvipol.

Zaznaczył jednocześnie, że Marvipol złożył do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju zapytanie w sprawie zasad przetargu oraz zawiadomienie do Najwyższej Izby Kontroli (NIK).

"Wskazujemy w tych pismach szczególnie na nierozwiązanie sporu z Marvipol dotyczącego dzierżawy części gruntu, podanie nieprawdziwych informacji w Memorandum, czy prowadzenie postępowania dotyczącego gruntu o nieuporządkowanym stanie prawnym" - podkreślił przedstawiciel Marvipolu.

Reklama

Na terenie objętym przyszłym projektem rewitalizacji dworca integralną część działki dzierżawi Marvipol i prowadzi działalność myjni samochodowej. Spółka wskazuje, że dzierżawa sięga 2026 roku.

"PKP nie rozwiązało tej kwestii przed przetargiem, w memorandum przetargu wskazuje, że zostanie ona rozwiązana najpóźniej do 2015 nazywając umowę dzierżawa/najem. Po tym, jak została nam wypowiedziana, złożyliśmy sprawę w Sądzie Arbitrażowym KIG i ją wygraliśmy. Nie ma od tego wyroku odwołania. Nie ma też woli jakiejkolwiek rozmowy ze strony PKP na ten temat" – wskazał Gnoiński.

>>> Czytaj też: Modernizacja Dworca Gdańskiego w Warszawie: wizualizacje Penty, Immobela i Ghelamco

W ubiegłym roku PKP SA prowadziło procedurę rokowań mającą na celu wybór koncepcji zagospodarowania warszawskiego Dworca Gdańskiego i terenów do niego przylegających w Zintegrowane Centrum Komunikacyjne. Wybrana została oferta firmy Ghelamco, która ma podpisać z Kolejami ostateczną umowę.

Grupa Marvipol to jeden z największych warszawskich deweloperów. Obecnie Grupa Marvipol komercjalizuje 6 inwestycji mieszkaniowych, w ramach których powstaje ponad 2,5 tys. mieszkań i lokali użytkowych. Grupa Marvipol jest również generalnym importerem lub wyłącznym przedstawicielem na Polskę marek samochodów Land Rover, Jaguar i Aston Martin. Model biznesowy Grupy uzupełnia sieć myjni samochodowych Robo Wash.