Koszt zadania to blisko 290 mln zł, podała Dyrekcja.

"Inwestycja zostanie zrealizowana w 30 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych w czasie realizacji robót), w systemie 'optymalizuj + projektuj + buduj'. To już druga umowa na Podkarpaciu, której realizacja przewidziana jest w ramach nowej perspektywy finansowej UE 2014-2020. Pierwsza umowa, dot. budowy odcinka S19 od węzła Świlcza do węzła Rzeszów Południe (Kielanówka), została podpisana 9 kwietnia br." - czytamy w komunikacie.

Czytaj też: GDDKiA otworzyła oferty na obwodnicę Marek na S8. Włosi chcą budować najtaniej

Umowa z wykonawcą obejmuje zaprojektowanie (kontynuację projektowania), uzyskanie wymaganych prawem decyzji oraz zezwoleń na budowę, wybudowanie, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie drogi ekspresowej a w konsekwencji oddanie do użytkowania drogi ekspresowej S19 na odcinku węzeł Sokołów Małopolski Północ (bez węzła) - Stobierna wraz z tymczasowym włączeniem do istniejącej DK19 w miejscu przyszłej lokalizacji węzła Sokołów Małopolski Północ, podano również.

Reklama

Odcinek drogi ekspresowej S19 od węzła Sokołów Małopolski Północ do Stobiernej będzie miał 12,5 km długości. Zlokalizowany jest w powiatach: rzeszowskim i łańcuckim, na terenach gmin: Sokołów Małopolski, Trzebownisko, Czarna. Zaprojektowany został w powiązaniu z drogą krajową nr 19 (strona północna) oraz użytkowanym obecnie odcinkiem drogi ekspresowej S19 Stobierna – węzeł Rzeszów Wschód (strona południowa).

W skład konsorcjum wchodzą spółki Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones.

Plany budowy dróg w Polsce: 257 km nowych tras, potem ostre hamowanie [MAPA]