"Główny rynek GPW jest naszym celem. Technicznie 2023 może nie być łatwy pod tym względem, ale będziemy cały czas nad tym myśleć, nie chcemy tego specjalnie przeciągać" - powiedział Tarczyński podczas webinaru.

Nie wykluczył, że w sytuacji, kiedy nowe projekty, nad którymi pracuje spółka, będą bardzo dobrze rosnąć, Woodpecker rozważy emisję akcji towarzyszącą zmianie rynku na wsparcie ich rozwoju.

"Nie planujemy aktualizacji prognozy na 2023, ale nie wykluczam tego" - dodał prezes. Przy debiucie na NewConnect spółka zaprezentowała szacunki, które zakładają sprzedaż na poziomie 26,8 mln zł, EBITDA 13,3 mln zł i zysk netto 9 mln zł na 2023 rok.

"Robię wszystko, żebyśmy rozwijali się szybciej niż do tej pory. Obserwujemy zmniejszający się churn (wskaźnik rezygnacji), co jest efektem rosnącej dojrzałości naszego oprogramowania. Ponadto trwa analiza podniesienia cennika naszych usług" - wymienił Tarczyński.

Reklama

Zaznaczył, że ciągle priorytetem rozwojowym jest zwiększanie liczby klientów, tym bardziej nowe produkty, które spółka udostępni w tym roku są dedykowane do tej samej grupy. Wśród nowych inicjatyw jest budowa rozwiązań AI w video, czy ulepszanie treści mejli sprzedażowych na bazie ChatGPT.

"Widząc szanse rozwojowe warto inwestować w nowe rozwiązania, bo przyniosą korzyści. Nowi klienci w IV kwartale zaczęli zwiększać swoje zaangażowanie w nasze aplikacje, co dla nas przekłada się na większy MRR (średni miesięczny przychód z klienta). Styczeń w naszej branży jest sezonowy słabszy, a okazało, że się miniony miesiąc był dla nas bardzo dobry i znowu jesteśmy na ścieżce wzrostowej MRR po spowolnieniu w grudniu. Liczę, że w trudniejszych czasach rynek tym bardziej będzie zwracał się do rozwiązań automatyzujących sprzedaż jak nasze" - stwierdził prezes.

Spółka jest obecna w 100 krajach. Tarczyński zaznaczył, że największym rynkiem są Stany Zjednoczone, ale też mocno rosną Niemcy pod względem liczby użytkowników. Woodpecker zatrudnia 107 pracowników. Jak wskazał prezes, w tym roku spółkę czeka stabilizacja w tym względzie, gdyż została "osiągnięta pula do rozwoju produktów".

"Ciągle uważamy, że mamy dużo do osiągnięcia w krajach, w których jesteśmy obecni. Nasz focus pozostaje na małych i średnich firmach. Chcemy być liderem w tym segmencie na świecie" - podsumował Tarczyński.

Woodpecker.co to notowana na NewConnect spółka technologiczna dostarczająca oprogramowanie w modelu SaaS, które pomaga zwiększyć efektywność rozwoju biznesu poprzez inteligentną automatyzację procesów komunikacji biznesowej.

(ISBnews)