Dynamika sprzedaży sieci supermarketów Tesco na brytyjskim rynku za 13 tygodni, do 22 listopada br., liczona z pominięciem wkładu nowo otwartych sklepów i benzyny sprzedawanej przez sieć, wyniosła 2 proc. wobec 4 proc. w poprzednich trzech miesiącach i 4,8 proc. w analogicznym kwartale ub.r.

Sprzedaż w ujęciu globalnym, z pominięciem Wielkiej Brytanii, w tym samym okresie wzrosła o 11,7 proc.

Tesco tłumaczy niższą sprzedaż wprowadzeniem nowego asortymentu towarów po obniżonych cenach, co przełożyło się na przyciągnięcie ok. 300 tys. nowych klientów w tygodniu, ale znalazło wyraz w spadku wartości sprzedaży o 2-3 proc.

Innym powodem niższej sprzedaży jest to, iż znaczną pozycję w strukturze sprzedaży odgrywają produkty nieżywnościowe, na które osłabł popyt, ponieważ brytyjscy konsumenci zaciskają pasa.

Reklama

Według danych ośrodka badań rynkowych TNS Worldpanel cytowanych przez "The Times", klienci Tesco przerzucali się głównie do konkurencyjnej sieci Asda (wchodzącej w skład grupy Wal-Mart).

W badanym okresie z Tesco do Asdy odpłynęło ok. 22 mln funtów. Dalsze 10 mln funtów klienci Tesco wydali w Aldi i blisko tyle samo w sklepach sieci Morrison. Przyrost sprzedaży na brytyjskim rynku w przypadku Asdy za 3 miesiące (do końca września) wyniósł 6,9 proc.

Tesco ma około 4 tys. sklepów w 14 krajach. Zatrudnia łącznie 440 tys. pracowników.