"Szacunkowa wartość umów indywidualnych wynosi 79 653 120,00 zł netto, z czego około 5% stanowi szacunkowe wynagrodzenie za świadczenie usługi utrzymania planowego w zakresie poziomów P1 oraz P2 płatne w trakcie utrzymania proporcjonalnie do upływu czasu i przebiegu lokomotyw, a pozostałą część stanowi cena sprzedaży lokomotyw płatna po wydaniu lokomotyw" - czytamy w komunikacie.

Lokomotywy będą dostarczane odbiorcy w 2023 i 2024 r., podano także.

Reklama

Umowy indywidualne zostały zawarte na podstawie umów ramowych (osobno na sprzedaż i na serwisowanie) z września 2019 roku. Umowy ramowe zostały zawarte na okres dziesięciu lat z możliwością przedłużenia na kolejny dziesięcioletni okres.

Dotychczas Rail Capital Partners zamówił na podstawie umów ramowych dziesięć lokomotyw wraz ze świadczeniem usług utrzymania, podał też Newag.

Grupa kapitałowa Newag zajmuje się produkcją, modernizacją oraz naprawami taboru kolejowego i szynowego. Newag zadebiutował na warszawskiej giełdzie w 2013 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 917,55 mln zł w 2021 r.

(ISBnews)