W zestawieniu znalazło się osiem marek. Sześć z nich należy do międzynarodowego koncernu browarniczego – Anheuser-Busch InBev. Dwie pozostałe to własność grupy Heineken.
W Europie największe obroty na rynku piwa (według prognozy Statista Consumer Market Insgiht) w 2023 r. zostaną odnotowane w państwach niemieckojęzycznych (Niemcy, Austria i Szwajcaria) – ok. 29 mld euro. Z kolei w krajach Beneluksu z Francją ta kwota może osiągnąć 22,5 mld euro. Na trzecim miejscu kraje nordyckie, gdzie obrót może przekroczyć 9 mld euro.
Oto „najcenniejsze marki" piwa:
- Budweiser 16,2 mld dolarów (USA)
- Heineken 12,9 mld dolarów (Holandia)
- Stella Artois 10,9 mld dolarów (Belgia)
- Bud Light 9,4 mld dolarów (USA)
- Corona 8,9 mld dolarów (Meksyk)
- Skol 7,3 mld dolarów (Brazylia)
- Cass 7 mld dolarów (Korea Południowa)
- Tecate 4,2 mld dolarów (Meksyk)
Na liście znalazło się m.in. piwo Heineken. W lutym Bill Gates nabył akcje holenderskiej grupy browarniczej (za ok. 850 mln euro). Udział amerykańskiego przedsiębiorcy to 3,8 proc.
*Zestawienie stworzono na podstawie danych za 2021 r. Kantar Millward Brown oraz Bloomberg.