W zestawieniu znalazło się osiem marek. Sześć z nich należy do międzynarodowego koncernu browarniczego – Anheuser-Busch InBev. Dwie pozostałe to własność grupy Heineken.

W Europie największe obroty na rynku piwa (według prognozy Statista Consumer Market Insgiht) w 2023 r. zostaną odnotowane w państwach niemieckojęzycznych (Niemcy, Austria i Szwajcaria) – ok. 29 mld euro. Z kolei w krajach Beneluksu z Francją ta kwota może osiągnąć 22,5 mld euro. Na trzecim miejscu kraje nordyckie, gdzie obrót może przekroczyć 9 mld euro.

Oto „najcenniejsze marki" piwa:

  • Budweiser 16,2 mld dolarów (USA)
  • Heineken 12,9 mld dolarów (Holandia)
  • Stella Artois 10,9 mld dolarów (Belgia)
  • Bud Light 9,4 mld dolarów (USA)
  • Corona 8,9 mld dolarów (Meksyk)
  • Skol 7,3 mld dolarów (Brazylia)
  • Cass 7 mld dolarów (Korea Południowa)
  • Tecate 4,2 mld dolarów (Meksyk)

Na liście znalazło się m.in. piwo Heineken. W lutym Bill Gates nabył akcje holenderskiej grupy browarniczej (za ok. 850 mln euro). Udział amerykańskiego przedsiębiorcy to 3,8 proc.

ikona lupy />
Wartość marek piwa / statista.com / Media

*Zestawienie stworzono na podstawie danych za 2021 r. Kantar Millward Brown oraz Bloomberg.