Żabka podbija Rumunię: 50 nowych sklepów i plany na przyszłość
- Zamierzamy otworzyć ok 50 sklepów w Rumunii do końca tego roku i to nam pozwoli przetestować ten format na rynku rumuńskim. Przez pierwsze sześć miesięcy przyszłego roku to będzie test tego formatu i pod koniec przyszłego roku podejmiemy decyzję co do konkretnego roll-out'u na tym rynku - powiedział Suchański podczas wideokonferencji.
Group chief strategy & development officer Żabki Tomasz Blicharski ocenił zaś, że Grupa Żabka planuje otworzyć 50-60 nowych lokalizacji do końca tego roku w Rumunii. Dodał, że obecnie Grupa ma 20 placówek w Rumunii końca tego roku.
- Szacujemy, że potencjał rynku sięga ok. 4 tys. sklepów - dodał Blicharski. Potencjał w Polsce Grupa szacuje na 19-20 tys. sklepów.
Żabka przyspiesza ekspansję w Polsce i Rumunii
Wcześniej Grupa Żabka informowała, że celem Grupy jest uruchomienie ok. 1 100 sklepów w samym 2024 r. oraz uruchamianie ponad 1 000 placówek rocznie w perspektywie średnioterminowej w Polsce i Rumunii. Grupa zakłada, że do 2028 r. jej sieć stacjonarna w Polsce liczyć będzie ok. 14 500 sklepów (co oznacza otwarcie ok. 4500 nowych sklepów w Polsce w latach 2024-2028).
Grupa Żabka informowała też wcześniej, że ma określoną strategię działań opartą na trzech filarach:
- otwieraniu nowych sklepów w Polsce i Rumunii,
- zwiększaniu sprzedaży porównywalnej (LFL), częstotliwości wizyt klientów i wartości koszyka,
- zapewnieniu dalszego wzrostu sprzedaży oferty cyfrowej.
Żabka przed debiutem na GPW
Grupa Żabka ogłosiła wczoraj plan przeprowadzenia pierwotnej oferty publicznej (IPO) bez emisji nowych akcji oraz plan debiutu na GPW, który - według harmonogramu z prospektu - miałby nastąpić 17 października (lub około tej daty). CVC zadeklarowało, że po IPO pozostanie akcjonariuszem spółki.
Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience liczącą ponad 10 500 sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów przez całą dobę w dowolny dzień tygodnia. Grupa dysponuje również zaawansowaną, stale rozwijaną ofertą cyfrową.