Dyrektorka komunikacji Auchan Polska Hanna Bernatowicz poinformowała PAP, że firma nie zgadza się z zarzutami Prezesa UOKiK i odwoła się od jego decyzji.

"Przejrzyste i silne relacje" z partnerami biznesowymi

Jak zaznaczyła, Auchan Polska buduje "przejrzyste i silne relacje" z dostawcami i partnerami biznesowymi oraz dba o zachowanie standardów zgodnie z przepisami prawa, by umożliwić "rozwój obu stronom z poszanowaniem wzajemnych potrzeb z korzyścią dla polskiego konsumenta".

Reklama

We wtorek UOKiK poinformował, że Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył ponad 87 mln zł kary na Auchan Polska za działania na szkodę dostawców produktów rolno-spożywczych.

Jak podkreślił Urząd, firma pobierała od kontrahentów opłaty za transport produktów z magazynów centralnych do sklepów sieci Auchan.

Nie mają wpływu, a ponoszą koszty

Dodał, że producenci nabiału, wędlin, owoców i innych produktów spożywczych ponoszą koszty dostarczenia ich do magazynów Auchan. Od tego momentu sieć handlowa staje się właścicielem towarów i samodzielnie decyduje o ich dystrybucji do poszczególnych sklepów. Ankieta przeprowadzona w trakcie postępowania wykazała, że dostawcy nie mają wpływu na etap wewnętrznej logistyki Auchan, natomiast muszą ponosić jej koszty – wyjaśnił Urząd.

"W wydanej decyzji Prezes UOKiK stwierdził, że stanowi to nieuczciwe wykorzystywanie przewagi kontraktowej wobec dostawców produktów rolno-spożywczych. Oprócz kary finansowej nakazał również, aby sieć zaprzestała tej praktyki" – zaznaczył UOKiK.

Decyzja nie jest prawomocna i przysługuje od niej odwołanie do sądu.

autor: Adrian Reszczyński