Chiński gigant pojazdów elektrycznych umacnia swoją przewagę na bardzo konkurencyjnym krajowym rynku inteligentnych pojazdów elektrycznych – zauważa Reuters.
Jak wynika z raportu giełdowego opublikowanego w piątek, zysk netto spółki wyniósł 9,2 mld juanów (1,26 mld dolarów), podczas gdy wcześniejsze szacunki spółki wskazywały na kwotę od 8,5 mld juanów do 10 mld juanów.
Przychody w tym kwartale wyniosły 170,4 miliarda juanów, co oznacza wzrost o 36,4 proc. rok do roku w porównaniu ze wzrostem o 52,7 proc. w poprzednim kwartale - podaje agencja Reuters.
System wspomagania kierowcy "God's Eye"
W ciągu ostatnich kilku miesięcy największy chiński producent pojazdów elektrycznych wywołał zamieszanie na rynku, oferując system wspomagania kierowcy „God's Eye” jako standardowe wyposażenie bez dodatkowych kosztów w całej swojej ofercie.
Ponadto firma zaprezentowała nową platformę technologiczną do superładowania pojazdów elektrycznych.
Konkurencja idzie śladem BYD
Sukces BYD skłonił rywali, aby pójść w ślady firmy. Także Leapmotor, Geely i Toyota wprowadziły do sprzedaży niedrogie pojazdy elektryczne wyposażone w inteligentne funkcje.
W ten sposób otwierając się nowy front rywalizacji w trwającej od lat wojnie cenowej na największym rynku motoryzacyjnym świata, na którym BYD ciągle umacnia swoją przewagę. W okresie styczeń-marzec jego udział w sprzedaży wyniósł 13,6 proc., podczas gdy w analogicznym okresie ubiegłego roku wynosił 12,1 proc..
Plan ekspansji poza Chiny
Oprócz rynku krajowego, na który przypada około 90 proc. całkowitej sprzedaży BYD, firma planuje w tym roku wyeksportować 800 tys. pojazdów.
Agencja Reuters podała, że firma BYD planuje również reorganizację swoich operacji w Europie po wcześniejszych strategicznych potknięciach. Według informatorów Reutersa, wśród błędów firmy, które teraz mają być naprawione były: zbyt mała liczba podpisanych umów z dealerami, barki kadry kierowniczej znającej rynek lokalny, a także nieoferowanie pojazdów hybrydowych na rynkach, na których pojazdy z napędem wyłącznie elektrycznym nie były popularne.