O nowych rozwiązaniach, które wprowadza Snapchat, dla CNN pisze Clare Duffy.

Nowe funkcje bezpieczeństwa w Snapchacie

Funkcje bezpieczeństwa, których pojawienie się w aplikacji firma ogłosiła 9 lipca, obejmują m.in. okienko z ostrzeżeniem pojawiające się w momencie, kiedy nastolatka czy nastolatek dostanie wiadomość od kogoś spoza swojej listy kontaktów. Dodatkowe ostrzeżenie pojawi się w przypadku wiadomości od użytkowników, którzy byli wcześniej blokowani bądź zgłaszani przez inne osoby, a także jeśli kontakt pochodzi z innego regionu niż większość znajomych nastolatka w aplikacji.

Dodatkowo firma wprowadza nowe zabezpieczenia, których funkcją będzie uniemożliwienie zablokowanym użytkownikom używania innych kont w celu nagabywania ludzi. Gdy osoba zablokuje czyjeś konto, każde nowe utworzone na tym samym urządzeniu także będzie automatycznie blokowane.

Wzrost przestępstw w social mediach

- Wprowadziliśmy nowe rozwiązanie, aby zabezpieczyć użytkowników przed niechcianymi kontaktami i jednocześnie usprawnić kontakty ze znajomymi, które sprawiają, że nasza aplikacja jest tak wyjątkowa – komentuje Jacqueline Beauchere, dyrektor ds. bezpieczeństwa w Snapchacie.

W ostatnim czasie firmy z branży mediów społecznościowych na skutek nacisków amerykańskiego rządu wprowadzają nowe funkcjonalności zwiększające bezpieczeństwo użytkowników. Przed Snapchatem zrobiła tak m.in. Meta, właścicielka Facebooka i Instagrama. Naciski na firmy pojawiły się na skutek zwiększenia się w ostatnich latach liczby przestępstw seksualnych i finansowych, których ofiarami padają nastolatki za pośrednictwem social mediów.

UWAGA! Jeśli Ty lub ktoś kogo znasz doświadcza przemocy, skontaktuj się z którąś z zaufanych instytucji:

- 116 123 – Kryzysowy Telefon Zaufania (pon.-pt., 18.00-21.00)

- 800 12 00 02 – „Niebieska Linia” dla osób doświadczających przemocy domowej (czynne 24h/7d)

- 116 111 – telefon zaufania dla dzieci i młodzieży (codziennie, 12.00-2.00)

- 22 628 52 22 – telefon zaufania dla osób LGBTQIA+