Zysk operacyjny wyniósł 17,14 mln zł wobec 15,08 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 31,43 mln zł wobec 30,14 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody z umów z klientami sięgnęły 70,75 mln zł w I kw. 2023 r. wobec 66,45 mln zł rok wcześniej.

"W I kwartale 2023 r. Grupa wypracowała 70 746 tys. zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza 6% wzrost w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W omawianym kwartale wzrosty zostały odnotowane we wszystkich kategoriach przychodów za wyjątkiem sprzedaży licencji – przychody z emisji zwiększyły się o 9% r/r, przychody z reklamy o 1% r/r, natomiast wpływy ze sprzedaży licencji spadły o 17% r/r" - czytamy w raporcie.

Reklama

Spółka podała, że w I kwartale 2023 r. zysk netto z działalności kontynuowanej zwiększył się o 6% r/r. Głównym czynnikiem, który przyczynił się do wzrostu wskazanych wyników była większa rentowność segmentów Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne, Produkcja kanałów TV oraz Zoom TV. EBITDA za I kwartał 2023 r. wyniosła 32 157 tys. zł, co oznacza wzrost o 7% r/r.

Grupa zanotowała wyższe przychody z emisji, głównie dzięki segmentowi Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne (10% wzrost r/r, +3 243 tys. zł), podano także.

"W I kwartale 2023 r. najdynamiczniej rozwijały się takie rynki jak Polska, Węgry, Bułgaria oraz kraje Półwyspu Bałkańskiego. Przychody z emisji wygenerowane przez Kanały marki Kino Polska osiągnęły poziom zbliżony do I kwartału 2022 r. (1% wzrost r/r, +52 tys. zł)" - dodano.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2023 r. wyniósł 4,34 mln zł wobec 5,04 mln zł zysku rok wcześniej.

Kino Polska TV to grupa medialna. Głównymi gałęziami biznesowymi grupy są: emisja i produkcja kanałów telewizyjnych, dystrybucja, działalność wydawnicza, produkcja filmowa, rekonstrukcja i archiwizacja dzieł polskiej kinematografii oraz internet. Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r.

(ISBnews)