Zysk operacyjny wyniósł 13,38 mln zł wobec 11,42 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 74,05 mln zł w II kw. 2023 r. wobec 72,89 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2023 r. spółka miała 23,77 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 21,44 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 144,8 mln zł w porównaniu z 139,34 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 60,47 mln zł wobec 57,31 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

"W I połowie 2023 r. grupa zanotowała wzrost wyniku operacyjnego, do czego przyczyniły się trzy segmenty: Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne, Produkcja kanałów TV oraz Zoom TV. W segmencie Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne grupa wygenerowała wyższe przychody z emisji i ze sprzedaży reklam - wzrost o odpowiednio 9% i 19%. Wyższe wpływy z tytułu emisji to efekt wzrostu przychodów na rynkach takich jak Polska, Bułgaria, Węgry oraz kraje Półwyspu Bałkańskiego. Z kolei dynamiczny przyrost przychodów z reklamy jest skutkiem wzrostu na rynkach polskim i czeskim. Segment produkcji kanałów TV wypracował znacząco wyższe przychody niż w 2022 r. (+1 381 tys. zł), co przełożyło się na wzrost jego rentowności. Większe przychody w tym segmencie wynikają przede wszystkim z rozpoczęcia prac nad produkcją kanałów zagranicznych dla Grupy Canal+. Segment Zoom TV wygenerował przychody o 18% wyższe niż w analogicznym okresie 2022 r. Poprawił także swoją rentowność - wzrost o 6 034 tys. zł. Na poprawę rentowności tego segmentu wpłynęła przede wszystkim wyższa oglądalności kanału - w analizowanych miesiącach wyniosła ona średnio 0,64%, w porównaniu do 0,57% w analogicznym okresie ubiegłego roku (SHR%, All 16-59, live)" - czytamy w raporcie.

Reklama

Osiągnięty przez grupę kapitałową zysk na działalności operacyjnej był o 15% wyższy r/r. Jest to przede wszystkim skutek wyższego wzrostu przychodów (+4%) w porównaniu do kosztów (+3%) w analizowanym czasie. Natomiast zanotowany w I półroczu 2023 r. zysk netto z działalności kontynuowanej zwiększył się o 11% r/r. Głównym czynnikiem, który doprowadził do wzrostu była większa rentowność segmentów Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne (+ 5 837 tys. zł) oraz Zoom TV (+ 6 034 tys. zł). EBITDA za analizowany okres 2023 r. wyniosła 60 473 tys. zł, co oznacza wzrost o 6% r/r, podano również.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2023 r. wyniósł 8,66 mln zł wobec 2,14 mln zł zysku rok wcześniej.

Kino Polska TV to grupa medialna. Głównymi gałęziami biznesowymi grupy są: emisja i produkcja kanałów telewizyjnych, dystrybucja, działalność wydawnicza, produkcja filmowa, rekonstrukcja i archiwizacja dzieł polskiej kinematografii oraz internet. Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r.

(ISBnews)