Zysk operacyjny wyniósł 12,31 mln zł wobec 10,31 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 69,94 mln zł w III kw. 2023 r. wobec 64,99 mln zł rok wcześniej.

W I-III kw. 2023 r. spółka miała 32,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 28,13 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 214,74 mln zł w porównaniu z 204,32 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 87,73 mln zł wobec 85,46 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

"W omawianym czasie wzrosty zostały odnotowane we wszystkich kategoriach przychodów za wyjątkiem sprzedaży reklam. Przychody z emisji zwiększyły się o 5,3% r/r, wpływy ze sprzedaży licencji o 13% r/r, natomiast wpływy z reklamy zmniejszyły się o 0,3% r/r" - czytamy w sprawozdaniu.

Reklama

Przychody ze sprzedaży reklam na kanale Stopklatka spadły w analizowanym okresie o 4,3% r/r (-1 348 tys. zł). Kanały marki Kino Polska wygenerowały o 18% mniej przychodów z reklamy (-2 748 tys. zł), natomiast na kanałach filmowych marki FilmBox i kanałach tematycznych zanotowano wzrost, który wyniósł 13,8% (+1 632 tys. zł), co jest także efektem wyższych przychodów na kanale Kino TV oraz rosnących wpływów z rynku czeskiego. Przychody ze sprzedaży czasu reklamowego stacji Zoom TV, w porównaniu do analogicznych miesięcy poprzedniego roku, były wyższe o 14,1% (+2 204 tys. zł), podano.

Grupa wypracowała także większe przychody z emisji (5,3% wzrost r/r, +5 708 tys. zł), głównie dzięki segmentowi Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne. W okresie I-III kw. 2023 r. najdynamiczniej rozwijały się takie rynki jak Polska, Węgry, Bułgaria oraz kraje Półwyspu Bałkańskiego. Wpływy z emisji wygenerowane przez segment Kanały marki Kino Polska zanotowały 1% spadek r/r ( -84 tys. zł), podano także.

"Osiągnięty przez grupę kapitałową zysk na działalności operacyjnej był w omawianych miesiącach o 16% wyższy w porównaniu do analogicznego okresu roku 2022. Wynika to przede wszystkim z korzystniejszego ukształtowania się kursów walutowych w porównaniu do zeszłego roku i tym samym dużo niższych kosztów odnotowanych z tego tytułu w pozostałych kosztach operacyjnych. Na wyższy zysk na działalności operacyjnej wpłynęło również utworzenie niższych odpisów aktualizujących wartość należności. W analizowanym okresie całościowa dynamika wzrostu przychodów i kosztów, odnotowana na segmentach, kształtowała się na podobnym poziomie. Natomiast zanotowany w tym czasie zysk netto z działalności kontynuowanej zwiększył się rok do roku o 15,5%. Głównym czynnikiem, który doprowadził do wzrostu wskazanych wyników była większa rentowność segmentów Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne (+ 4 298 tys. zł) oraz Zoom TV (+ 6 913 tys. zł)" - czytamy także.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2023 r. wyniósł 12,82 mln zł wobec 12,21 mln zł zysku rok wcześniej.

Kino Polska TV to grupa medialna. Głównymi gałęziami biznesowymi grupy są: emisja i produkcja kanałów telewizyjnych, dystrybucja, działalność wydawnicza, produkcja filmowa, rekonstrukcja i archiwizacja dzieł polskiej kinematografii oraz internet. Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r.

(ISBnews)