"Powyższe rezultaty są przede wszystkim efektem wzrostu wyniku finansowego segmentu Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne. Wpływ na wynik Grupy mają także większe przychody w segmencie Produkcja kanałów TV, które wynikają przede wszystkim z rozpoczęcia prac nad produkcją kanałów zagranicznych dla Grupy Canal+" - czytamy w komunikacie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w ub.r. wzrósł o 82% r/r do 36,82 mln zł przy wzroście przychodów o 5% r/r do 222,4 mln zł.

"Powyższe rezultaty odzwierciedlają wyższą rentowność większości segmentów działalności spółki w porównaniu z 2022 r. Największy wzrost wyniku jest widoczny w segmencie Zoom TV (w omawianym okresie emitent nie zanotował tak istotnego wzrostu kosztów kontentu, jak miało to miejsce w 2022 r.). Wpływ na wynik spółki mają także większe przychody w segmencie Produkcja kanałów TV, które wynikają przede wszystkim z rozpoczęcia prac nad produkcją kanałów zagranicznych dla Grupy Canal+. Dodatkowo, w analizowanym czasie spółka zanotowała dodatnie różnice kursowe" - czytamy dalej.

Ostateczne wyniki jednostkowe i skonsolidowane zostaną przedstawione w raportach rocznych, których publikacja została zaplanowana na 11 kwietnia 2024 r.

Reklama

Grupa Kino Polska, będąca częścią SPI International, firmy należącej do Grupy Canal+, zajmuje się dystrybucją i produkcją treści dla telewizji na różne platformy oraz dla kin. Jest również nadawcą tematycznych kanałów telewizyjnych. W portfolio Grupy znajdują się m.in. takie kanały telewizyjne, jak: Stopklatka, Zoom TV, Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Kino TV, Dizi, Gametoon i kanały marki FilmBox. Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r.

(ISBnews)