"Wyraźnie obserwujemy w Grupie to, jak klienci reagują na obecną sytuację makroekonomiczną. Dobre wyniki sprzedażowe wypracowują nasze marki osadzone w segmencie dóbr luksusowych: W.KRUK w jubilerce oraz Deni Cler w segmencie odzieżowym. Istotnym wsparciem dla sprzedaży W.KRUK były dodatkowo rodzinne uroczystości, charakterystyczne dla czerwca - śluby, zaręczyny, chrzciny itd. Jednocześnie odczuwamy ograniczenie ruchu w sklepach stacjonarnych i w konsekwencji odnotowaliśmy mniejszy popyt na ofertę naszych marek 'środka'. Stąd słabszy rok do roku wynik segmentu odzieżowego. Liczymy, że sytuacja zmieni się po wakacjach, wraz z poprawą otoczenia ekonomicznego" - skomentował prezes Grupy VRG Janusz Płocica, cytowany w komunikacie.

Przychody ze sprzedaży zrealizowane w segmencie odzieżowym wyniosły w czerwcu 49,7 mln zł i były niższe o 22,1% r/r, podano w komunikacie.

Przychody ze sprzedaży zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.Kruk) wyniosły 52,8 mln zł i były wyższe o 10% r/r.

Skonsolidowana marża ze sprzedaży osiągnięta w czerwcu br. przez grupę wyniosła ok. 56,6% i była wyższa o ok. 1,4 pkt proc. w skali roku.

Reklama

Łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej grupy na koniec czerwca 2023 roku wyniosła 51,6 tys. m2 i była niższa o 0,8% od powierzchni sprzedaży detalicznej w czerwcu 2022 r.

VRG specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji "operatora" marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym. Jej skonsolidowane przychody w 2022 r. wyniosły 1,27 mld zł.

(ISBnews)