Zysk operacyjny wyniósł 22,63 mln USD wobec 1,77 mln USD straty rok wcześniej.

Zysk EBITDA sięgnął 24,87 mln USD wobec 1,21 mln USD zysku rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA - odpowiednio: 26,1 mln USD wobec 29,72 mln USD zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 71,33 mln USD w IV kw. 2023 r. wobec 77,67 mln USD rok wcześniej.

W całym 2023 r. spółka miała 82,18 mln USD skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 32,01 mln USD zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 283,44 mln USD w porównaniu z 318,62 mln USD rok wcześniej. Skorygowany wynik netto wyniósł odpowiednio: 87,28 mln USD wobec 64,62 mln USD rok wcześniej.

Reklama

Zysk EBITDA sięgnął w ub.r. 103,13 mln USD wobec 49,69 mln USD zysku w tym ujęciu rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA - odpowiednio: 108,23 mln USD wobec 82,3 mln USD zysku rok wcześniej.

"W minionym roku skorygowana EBITDA Huuuge wyniosła 108,2 mln USD, czyli była wyższa o 31,5% r/r. Skorygowany wynik netto sięgnął 87,3 mln USD, rosnąc o 35,1% r/r. Osiągnięte bardzo dobre wyniki operacyjne były efektem decyzji o koncentracji na rentowności i szeregu zmian organizacyjnych, m.in. redukcji zatrudnienia i obniżenia bazy kosztowej" - czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

Przychody w 2023 r. wyniosły 283,4 mln USD, czyli były o 11% niższe niż rok wcześniej, co było przede wszystkim związane z decyzją o zaprzestaniu aktywnego rozwijania gry "Traffic Puzzle", podano także.

"Wskaźniki operacyjne 'Huuuge Casino' oraz 'Billionaire Casino' ustabilizowały się w 2023 roku, a liczba dziennych aktywnych użytkowników (DAU) rosła począwszy od drugiego kwartału minionego roku. Główne wskaźniki monetyzacji flagowych gier: ARPDAU i ARPPU zanotowały wzrosty odpowiednio o 8% oraz 13% rok do roku, co plasuje je w czołówce najlepiej zarabiających gier typu social casino. Zmiana ta była rezultatem strategii wdrożonej w 2022 roku i kontynuowanej w 2023 roku, której istotnym elementem było skupienie się na monetyzacji i utrzymaniu istniejącej bazy graczy, a tym samym ograniczenie wydatków na marketing i pozyskiwanie użytkowników (UA)" - czytamy dalej.

W 2024 roku spółka zamierza zwiększyć wydatki na marketing flagowych gier oraz wprowadzić ich kolejne funkcjonalności oparte na interakcjach społecznych, zapowiedziano także.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w całym 2023 r. wyniósł 154,25 mln USD wobec 7,71 mln USD straty rok wcześniej.

Huuuge jest globalnym producentem gier typu free-to-play i wydawcą gier online przeznaczonych na urządzenia mobilne i platformy internetowe. Spółka zadebiutowała na GPW w lutym 2021 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 283,4 mln USD w 2023 r.

(ISBnews)