Oto 10 najcenniejszych kosmetycznych marek świata. Są warte fortunę
Prawie 24 miliardy dolarów – na tyle wycenia się najbardziej wartościową markę na globalnym rynku kosmetyków - wynika z rankingu BrandZ Top 100 za rok 2017, ogłoszonego przez WPP i Kantar Millward Brown. Prezentujemy pierwszą dziesiątkę tegorocznego zestawienia.
Prawie 24 miliardy dolarów – na tyle wycenia się najbardziej wartościową markę na globalnym rynku kosmetyków - wynika z rankingu BrandZ Top 100 za rok 2017, ogłoszonego przez WPP i Kantar Millward Brown.
1
Media
2 Według zestawienia BrandZ, wartość rynkowa amerykańskiej Estée Lauder (marka należąca do grupy Estée Lauder Companies) to 4,2 mld dol. W ciągu roku wycena tej marki wzrosła o 1 proc. fot. 360b/shutterstock
ShutterStock
3 Wartość brytyjskiego Dove jest szacowana na 5,8 mld dol., przy czym wycena tej marki rośnie dynamicznie. W porównaniu z ubiegłorocznym rankingiem zwiększyła się aż o 6 proc. To trzecia najdynamiczniej rosnąca marka świata, po francuskiej Lancôme i japońskiej Shiseido, których wartość wzrosła w tym roku o 10 proc. Marka Dove należy do międzynarodowego koncernu Unilever. fot. monticello/shutterstock
ShutterStock
4 Na szóstej pozycji uplasował się francuski Garnier, który jest wyceniany na ok. 6,5 mld dol. Wartość tej marki zwiększyła się o 1 proc. względem ubiegłorocznej wyceny. Garnier to marka należąca do grupy L’Oreal.
Media
5 Wartość tej niemieckiej marki w 2017 roku to 6,9 mld dol., o 1 proc. więcej niż w 2016 roku. Daje jej to piąte miejsce w zestawieniu najcenniejszych marek świata. Właścicielem marki Nicea jest niemiecki koncern Beiersdorf AG. Autor: StromBer, licencja CC-BY-SA-3.0-2.5-2.0-1.0, Wikimedia Commons.
Creative Commons
6 Francuska Lancôme należąca do grupy L’Oreal, jest warta 9,4 mld dol. Jest to jednocześnie najszybciej rosnąca pod względem wartości marka świata. W porównaniu z ubiegłym rokiem Lancôme jest dziś droższa o ok. 10 proc. fot. Cineberg/shutterstock
ShutterStock
7
ShutterStock
8 Amerykańska marka past i szczoteczek do zębów uplasowała się tym roku na drugim miejscu w zestawieniu BrandZ. Wartość Colgate to 17,7 mld dol. To o 3 proc. mniej niż w ubiegłym roku. Marka Colgate należy do koncernu Colgate-Palmolive. Fot. monticello/shutterstock
ShutterStock
9 Liderem tegorocznego zestawienia po raz piąty z rzędu został L’Oréal Paris, marka należąca do grupy L’Oreal. Francuska marka jest dziś warta 23,9 mld dol., o 2 proc. więcej niż rok temu. Cała grupa L’Oréal, która jest właścicielem ponad 30 marek, jest obecna w ok. 140 krajach świata i zatrudnia ponad 89 tys. pracowników. fot. fotokibit/shutterstock
ShutterStock
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama