Ubezpieczyciel o ciebie zadba. Oto nowe metody komunikacji z klientem
Ubezpieczyciele ułatwiają klientom zrozumienie ich oferty, starając się jak najbardziej uprościć przekaz.
Ubezpieczyciele ułatwiają klientom zrozumienie ich oferty, starając się jak najbardziej uprościć przekaz.
1 Do wyobraźni klientów ma z kolei przemawiać planer ubezpieczeniowy. Na podstawie informacji wpisywanych do systemu program podpowie, jakie ubezpieczenie jest najbardziej przyjazne klientowi. – Nasz Skandia Planner to autorskie narzędzie opracowane przez naszych ekspertów, które poprzez wnikliwą analizę potrzeb, możliwości finansowych oraz skłonności do ryzyka proponuje rozwiązania dostosowane do różnych segmentów klienta – tłumaczy Agnieszka Lubowiecka ze Skandii. – Narzędzie bada stan finansów klienta i wskazuje jego potrzeby ubezpieczeniowe, oszczędnościowe i inwestycyjne.
Inne
2 Kolejnym pomysłem jest tzw. Mapa Ochrony. – Na jednej stronie w przystępny sposób prezentujemy od czego, w jakim zakresie i na jakie kwoty chronimy naszych ubezpieczonych – mówi Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezes Gothaer TU S.A. – Zamiast opisywać ofertę na wielu stronach, po prostu narysowaliśmy ją na jednej kartce. Papierowy drogowskaz po ubezpieczeniach Gothaer jest początkiem projektu, który będziemy rozwijać, aby ułatwiać świat ubezpieczeń.
Media
3
Ubezpieczyciele zmieniają też język i formę dotarcia do klienta. Powstają specjalne strony związane z niekoniecznie z tematyką ubezpieczeniową. Towarzystwa piszą tam o interesujących klientów sprawach, wspominając oczywiście o polisach.
– Naszym celem jest zachęcenie klientów do produktów ubezpieczeniowych, dlatego zaczęliśmy wychodzić do ludzi, być bliżej ich spraw, prowadzić działania dotykające tematów ważnych dla naszych klientów – rodziny, podróży, zdrowia, czy rozrywki – tłumaczy Marta Pokutycka-Mądrala z firmy ING. – Przykładem jest kampania „Zrób rakowi wspak” ukierunkowana na wsparcie sprzedaży ubezpieczenia na wypadek nowotworu „Ona i On”.
Inne
4 Zmianie w niektórych towarzystwach uległy też same umowy i wygląd ogólnych warunków ubezpieczenia. Znajdują się tam objaśnienia, pogrubienia, a nawet przykłady objaśniające bardziej skomplikowane zapisy. – Wszystkie produkty o charakterze inwestycyjnym mają w ogólnych warunkach ubezpieczenia specjalne objaśnienia dla klientów („chmurki”) – opowiada Alicja Hamkało z TU Europa. – Tworzymy również tzw. one-pagery dla klientów, które w przystępny sposób, również za pomocą elementów graficznych, objaśniają istotę produktu.
Inne
5 Prawie wszystkie telekomy oszukują klientów.
ShutterStock
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję