Budowa II linii metra: zobacz jak teraz wygląda stacja Świętokrzyska
Budowa centralnego odcinka II linii metra ma być zakończona 30 września tego roku. Obecnie na wszystkich 7 stacjach trwają prace wykończeniowe. Zobacz, jak teraz wygląda kluczowy przystanek – stacja przesiadkowa Świętokrzyska.
Budowa centralnego odcinka II linii metra ma być zakończona 30 września tego roku. Obecnie na wszystkich 7 stacjach trwają prace wykończeniowe. Zobacz, jak teraz wygląda kluczowy przystanek – stacja przesiadkowa Świętokrzyska.
1
Na stację można wejść 8 wejściami (po dwa w każdym narożniku skrzyżowania ulic Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej), 2 z nich to już istniejące wejścia I linii metra. Szybsze dotarcie na peron umożliwi 12 ciągów schodów ruchomych oraz 4 szyby windowe – po jednym w każdym narożniku skrzyżowania.
Na zdjęciu: Ciągi schodów ruchomych.
fot. (mgo) PAP/Jakub Kamiński
PAP/EPA / Jakub Kamiński
2
Dzień otwarty na budowie stacji II linii metra "Świętokrzyska", 27 lipca tego roku w Warszawie.
Na zdjęciu: Peron stacji „Świętokrzyska”.
fot. (mgo) PAP/Jakub Kamiński
PAP/EPA / Jakub Kamiński
3
Peron stacji „Świętokrzyska” na drugiej linii metra znajduje się na głębokości 19 m pod poziomem ulicy, co sprawia, że jest to jedna z najgłębiej usytuowanych stacji. Głębsza od Świętokrzyskiej jest tylko stacja Nowy Świat, której peron jest o 4 m niżej względem poziomu ulicy.
Na zdjęciu: Peron stacji „Świętokrzyska”.
fot. (mgo) PAP/Jakub Kamiński
PAP/EPA / Jakub Kamiński
4
Przesiadka pomiędzy obiema liniami metra będzie możliwa bez opuszczania stref biletowych i przekraczania hal odpraw. Węzeł przesiadkowy zorganizowany jest na dwóch poziomach. Pierwsza możliwość zmiany linii znajduje się na poziomie antresoli -1 (podziemna obsługa skrzyżowania).
Na zdjęciu: Peron stacji „Świętokrzyska”.
fot. (mgo) PAP/Jakub Kamiński
PAP/EPA / Jakub Kamiński
5
Druga możliwość to przesiadka na poziomie peronów pasażerskich, na skrzyżowaniu tuneli szlakowych I i II linii.
Na zdjęciu: schody
fot. (mgo) PAP/Jakub Kamiński
PAP/EPA / Jakub Kamiński
6
Dodatkowo winda połączy peron II linii z poziomem antresoli wspólnej dla obu stacji.
Na zdjęciu: Widok tunelu z poziomu peronu.
fot. (mgo) PAP/Jakub Kamiński
PAP/EPA / Jakub Kamiński
7
Budowa centralnego odcinka II nitki podziemnej kolejki ma być zakończona do 30 września tego roku. Stołeczny Ratusz ocenia, że oddanie linii do użytku może nastąpić przed końcem tego roku.
Na zdjęciu: Widok tunelu II linii metra w Warszawie.
fot. (mgo) PAP/Jakub Kamiński
PAP/EPA / Jakub Kamiński
8
Jeżeli jesteś zainteresowany jak postępują prace przy wykończeniu innych stacji warszawskiego metra, zobacz jak teraz wygląda nowa stacja Dworzec Wileński.
Fot. (mr) PAP/Rafał Guz
PAP/EPA / Rafał Guz
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję