Wielka inwestycja Volkswagena. Koncern zaprezentował plany rozbudowy fabryki pod Poznaniem [ZDJECIA]
Volkswagen Poznań planuje w najbliższych latach unowocześnić zakład Poznań-Antoninek. Inwestycja przewiduje m.in. wybudowanie nowej hali spawalni. O planach budowy nowej fabryki w Wielkopolsce koncern informował już w marcu. Teraz zaprezentował plany.
Volkswagen Poznań planuje w najbliższych latach unowocześnić zakład Poznań-Antoninek. Inwestycja przewiduje m.in. wybudowanie nowej hali spawalni. O planach budowy nowej fabryki w Wielkopolsce koncern informował już w marcu, a dziś zaprezentował plany.
1
Na zdjęciu od lewej: Członek Zarządu ds. Finansowych i Organizacji Szymon Trzebiatowski, Prezes Zarządu Volkswagen Poznań Jens Ocksen i Członek Zarządu ds. Personalnych Jolanta Musielak, podczas śniadania prasowego zarządu Volkswagen Poznań Sp. z o.o. w Poznaniu - Antoninku.
(jk/mr) PAP/Jakub Kaczmarczyk
PAP/EPA / Jakub Kaczmarczyk
2
Koncern planuje, że budowa nowej hali wystartuje najpóźniej pod koniec 2016 roku. Nowa hala powstanie w miejsce istniejącego parkingu.
Na zdjęciu od lewej: Członek Zarządu ds. Finansowych i Organizacji Szymon Trzebiatowski, Prezes Zarządu Volkswagen Poznań Jens Ocksen i Członek Zarządu ds. Personalnych Jolanta Musielak, podczas śniadania prasowego zarządu Volkswagen Poznań Sp. z o.o. w Poznaniu - Antoninku. Na monitorze wizualizacja nowej fabryki VW pod Wrześnią.
(jk/mr) PAP/Jakub Kaczmarczyk
PAP/EPA / Jakub Kaczmarczyk
3
W zakładzie Poznań-Antoninek produkowane są samochody dostawcze Caddy i Transporter.
Spawalnia nadwozi fabryki Volkswagen Poznań Sp. z o.o. w Poznaniu - Antoninku, 15 bm.
(jk/mr) PAP/Jakub Kaczmarczyk
PAP/EPA / Jakub Kaczmarczyk
4
W nowej fabryce produkowane będą platformy MQB, które stosowane są obecnie w koncernie Volkswagen. Platformy MQB to zaawansowany typ płyty podłogowej.
Spawalnia nadwozi fabryki Volkswagen Poznań Sp. z o.o. w Poznaniu - Antoninku
(jk/mr) PAP/Jakub Kaczmarczyk
PAP/EPA / Jakub Kaczmarczyk
5
Nowa inwestycja pozwoli na zwiększenie ilości produkowanych pod Poznaniem samochodów Caddy.
Spawalnia nadwozi fabryki Volkswagen Poznań Sp. z o.o. w Poznaniu - Antoninku.
(jk/mr) PAP/Jakub Kaczmarczyk
PAP/EPA / Jakub Kaczmarczyk
6
W 2013 roku zakład w poznańskim Antoninku opuściło ponad 170 tys. aut.
Spawalnia nadwozi fabryki Volkswagen Poznań Sp. z o.o. w Poznaniu - Antoninku.
(jk/mr) PAP/Jakub Kaczmarczyk
PAP/EPA / Jakub Kaczmarczyk
7
Niedawno Volkswagen otrzymał pozwolenie na budowę fabryki aut dostawczych VW Crafter, gdzie będzie produkować ponad 85 tys. aut rocznie.
Spawalnia nadwozi fabryki Volkswagen Poznań Sp. z o.o. w Poznaniu - Antoninku.
(jk/mr) PAP/Jakub Kaczmarczyk
PAP/EPA / Jakub Kaczmarczyk
8
Na teren o powierzchni 220 ha powstanie dział budowy karoserii, lakiernia oraz dział montażu. Szacowana wartość całej inwestycji to około 3,3 mld zł.
Spawalnia nadwozi fabryki Volkswagen Poznań Sp. z o.o. w Poznaniu - Antoninku.
(jk/mr) PAP/Jakub Kaczmarczyk
PAP/EPA / Jakub Kaczmarczyk
9
VW Poznań szacuje, że w 2018 r. w zakładach pod Wrześnią i w Poznaniu będzie produkował rocznie 280 tys. samochodów.
Spawalnia nadwozi fabryki Volkswagen Poznań Sp. z o.o. w Poznaniu - Antoninku.
(jk/mr) PAP/Jakub Kaczmarczyk
PAP/EPA / Jakub Kaczmarczyk
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję