Crossrail w Londynie - największa inwestycja infrastrukturalna w Europie [ZDJĘCIA]
Nowa linia kolejowa Crossrail połączy Reading i Heathrow na zachodzie z Shenfield na wschodzie. Łączna długość nowego połączenia to 118 km. Najistotniejszą częścią projektu są tunele pod Londynem o łącznej długości 42 kilometrów.
Nowa linia kolejowa Crossrail połączy Reading i Heathrow na zachodzie z Shenfield na wschodzie. Łączna długość nowego połączenia to 118 km. Najistotniejszą częścią projektu są tunele pod Londynem o łącznej długości 42 kilometrów.
1
Londyńska kolej Crossrail jest obecnie największą inwestycją infrastrukturalną w Europie. Po uruchomieniu nowego połączenia sieć kolejowa w Londynie zwiększy się o około 10 proc.
Crossrail mapa
Źródło: crossrail.co.uk
Media
2
Wartość całej inwestycji szacowana jest na około 25 mld dolarów.
Na zdj. Prace na stacji Whitechapel we wschodnim Londynie.
Fot. EPA/JOHN ZAMMIT Dostawca: PAP/EPA
PAP/EPA / JOHN ZAMMIT
3
Kluczowe dla całego projektu są tunele pod miastem. Prace przy ich budowie rozpoczęto w 2009 r. Obecnie prace przy drążeniu tuneli prowadzone są 24 godziny na dobę, przy użyciu specjalnych tarcz TBM-ów.
Na zdj. Prace na stacji Whitechapel we wschodnim Londynie.
Fot. EPA/JOHN ZAMMIT Dostawca: PAP/EPA
PAP/EPA / JOHN ZAMMIT
4
Samo wydrążenie tuneli kosztować będzie około 1,5 mld funtów. Na podziemnym odcinku znajdzie się osiem nowych stacji.
Crossrail mapa części centralnej z tunelami
Źródło: crossrail.co.uk
Media
5
Pierwsi pasażerowie pojadą pociągiem na linii Crossrail pod koniec 2018 r. Szacuje się, że rocznie z nowego połączenia korzystać będzie 200 mln osób.
Na zdj. Prace na stacji Whitechapel we wschodnim Londynie.
Fot. EPA/JOHN ZAMMIT Dostawca: PAP/EPA
PAP/EPA / JOHN ZAMMIT
6
W Warszawie także był drążony tunel pod miastem. Zobacz efekty tych prac. Oto jak wyglądał pierwszy publiczny przejazd podziemnej kolejki na drugiej linii metra.
(zuz) PAP/Jakub Kamiński
PAP/EPA / Jakub Kamiński
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję