Oto 7 rad, jak stworzyć profil LinkedIn, który da ci więcej ofert pracy
Brak profilu na LinkedIn to jak ukrywanie się przed szansą na otrzymanie oferty lepszej pracy. Dlaczego? W kwietniu 2014 liczba użytkowników tego portalu przekroczyła 300 milionów. 70 proc. rekruterów przyznaje, że korzysta z mediów społecznościowych, szukając kandydatów. Profesjonalny profil na LinkedIn będzie Twoją aktywną wizytówką. Odpowiednio przygotowany pozwoli ci otrzymywać ciekawe oferty pracy, nawet jeśli jej aktualnie nie poszukujesz. Eksperci z InterviewMe podpowiadają, jak to zrobić.
Brak profilu na LinkedIn to jak ukrywanie się przed szansą na otrzymanie oferty lepszej pracy. Dlaczego? W kwietniu 2014 liczba użytkowników tego portalu przekroczyła 300 milionów. 70 proc. rekruterów przyznaje, że korzysta z mediów społecznościowych szukając kandydatów. Profesjonalny profil na LinkedIn będzie Twoją aktywną wizytówką. Odpowiednio przygotowany pozwoli ci otrzymywać ciekawe oferty pracy, nawet jeśli jej aktualnie nie poszukujesz. Eksperci z InterviewMe podpowiadają, jak to zrobić.
1 W nagłówku masz do dyspozycji 120 znaków, które możesz wykorzystać, aby zachęcić odwiedzającego do szczegółowego przeczytania twojego profilu. Pomyśl o frazie, która zawiera przede wszystkim ważne słowa kluczowe (np. dyrektor finansowy, CFO), po których rekruter może szukać kandydatów o Twoim profilu. Możesz też dodać, to co odróżnia cię od innych np. „ekspert w zakresie zarządzania ryzykiem inwestycyjnym”. Warto też wypełnić branżę, w której pracujesz lub chcesz pracować.
Bloomberg
2 Napisz dokładnie, co wchodziło w zakres twoich obowiązków na poszczególnych stanowiskach. Profil na LinkedIn daje ci większe możliwości niż CV. Nie wypełniasz go pod konkretną ofertę pracy i przez to nie jesteś ograniczony ilością tekstu. Skup się jednak na swoich silnych stronach, osiągnięciach, ważnych projektach oraz obowiązkach, które chciałbyś wykonywać w przyszłości. Dokładne opisywanie stanowisk z początkowych etapów kariery może tylko odciągać uwagę od ważniejszych elementów. Używaj konkretnych danych oraz liczb. To zawsze przykuwa uwagę rekrutera.
Bloomberg / David Paul Morris
3 Skutecznie napisane podsumowanie zawodowe jest krótkie i magnetyczne. Wbrew pozorom, poprawne stworzenie tej części profilu jest dość trudne. Masz maksymalnie cztery linijki tekstu, aby opisać siebie i swoje dokonania. Najpierw napisz kim jesteś np. „Jestem managerem z 3 letnim doświadczeniem w branży finansowej.” Następnie wymień swoje dwa największe osiągnięcia/specjalizacje zawodowe np. „Z sukcesem stworzyłem i wdrożyłem strategie sprzedaży nowych produktów finansowych. Zbudowałem ogólnopolski zespół sprzedażowy, który codziennie osiąga ponadprzeciętne wynki.” Na koniec upewnij się, że twoje podsumowanie zawodowe jest spójne z nagłówkiem.
Bloomberg / David Paul Morris
4 Postaraj się zdobyć jak najwięcej rekomendacji od przełożonych, współpracowników i partnerów biznesowych. Najprostszy sposób to udzielanie rekomendacji innym użytkownikom - dokładnie tak, jak w przypadku potwierdzania umiejętności. Jeśli bardzo ci zależy na referencjach od konkretnej osoby, poproś o nie. Najcenniejsze rekomendacje są od przełożonych i podwładnych. Bogaty profil pełen pozytywnych rekomendacji stawia cię w pozytywnym świetle, dodaje wiarygodności i daje przewagę nad innymi kandydatami.
Bloomberg / Brent Lewin
5 Zmień link do swojego profilu, tak aby zniknęły z niego cyfry i przypadkowe znaki. Wystarczy kliknąć ikonę ołówka przy linku i wpisać tam np. imię-nazwisko. To zwykły drobiazg i kwestia wizualna, ale jeśli dołączasz LinkedIn do swojego CV, spersonalizowany link będzie wyglądać znacznie bardziej estetycznie.
Bloomberg / Andrew Harrer
6 Zdjęcie może wspierać twój profesjonalny wizerunek albo go skutecznie niszczyć. Twoje zdjęcie ma pomóc ci zdobyć pracę. Upewnij się, że jest profesjonalne oraz spójne z wizerunkiem, który starasz się komunikować w profilu.
Bloomberg / Andrew Harrer
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję