Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł -25,2 i był o 0,1 pkt proc. niższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.

GUS podał, że wśród składowych wskaźnika niższą wartość niż przed miesiącem odnotowano przede wszystkim dla ocen obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów oraz obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (spadki odpowiednio o 2,9 pkt. proc. i 1,6 pkt. proc.).

W odniesieniu do lutego 2020 roku obecna wartość BWUK jest niższa o 26,5 pkt. proc.

Z kolei wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 0,4 pkt. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -22,3.

Reklama

Według GUS na wzrost wartości wskaźnika w największym stopniu wpłynęły oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz przyszłego poziomu bezrobocia (wzrosty odpowiednio o 3,3 pkt. proc. i 0,8 pkt. proc.).

W lutym WWUK osiągnął wartość o 20,1 pkt. proc. niższą niż w analogicznym miesiącu 2020 roku.