Ofertę tę wybrano spośród dwunastu, które wpłynęły do tego przetargu. Była najtańsza. Najdroższą złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - ponad 1,1 mld zł - poinformował PAP rzecznik GDDKiA w Białymstoku Rafał Malinowski.

Firmy startujące w przetargu mogą składać odwołania, a jeśli ich nie będzie, będzie można podpisać umowę z wykonawcą.

GDDKiA podała w komunikacie, że Stecol Corporation realizowała wcześniej w Polsce drogę S14 od węzła Aleksandrów Łódzki do węzła Emilia. "Obecnie realizuje fragment autostrady A2 Groszki - Siedlce Zachód, a w czerwcu bieżącego roku podpisała umowę na realizację fragmentu drogi ekspresowej S12 w woj. Lubelskim Dorohucza – Chełm" - czytamy w komunikacie.

Reklama

W ramach odcinka Sokółka-Czarna Białostocka powstanie 24,1 km drogi ekspresowej jako przedłużenie już budowanego odcinka Kuźnica-Sokółka. "Umożliwi, poprzez obwodnice, wyprowadzenie ruchu drogowego z miejscowości: Sokółka, Geniusze, Straż i Czarna Białostocka. Jednocześnie, miejscowości te zostaną podłączone do drogi S19 poprzez planowane do wykonania cztery węzły drogowe: Sokółka Zachód, Geniusze, Straż i Czarna Białostocka" - poinformowała GDDKiA.

Droga będzie miała po dwa pasy jezdni w każdą stronę i pas awaryjny. Droga ma mieć nośność nawierzchni do 11,5 tony na oś. Powstaną 22 obiekty mostowe z czego 9 będzie też przejściami dla dużych zwierząt, a 2 będą zbudowane nad liniami kolejowymi nr 6 i 57 i linią kolejki wąskotorowej.

GDDKiA przypomniała, że droga S19 w Podlaskiem będzie miała 177 km. Jej budowa jest podzielona na kilkanaście odcinków inwestycyjnych.

Trwa budowa czterech odcinków: blisko 16 km Kuźnica-Sokółka (10,6 km ekspresówki i 5,2 km drogi jednojezdniowej), 11 km odcinka Haćki – Bielsk Podlaski Zachód, 12 km odcinka Bielsk Podlaski Zachód – Boćki, oraz blisko 16 km odcinka Boćki-Malewice.

Trwają przetargi na dwa odcinki: 13 km odcinek Czarna Białostocka – Białystok Północ i blisko 9 km odcinek Białystok Północ – Dobrzyniewo.

Drogowcy czekają na zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID) na trzy odcinki: Dobrzyniewo – Białystok Zachód (ok. 10,2 km), Deniski – Haćki (6,6 km) oraz Malewice – Chlebczyn (25,1 km).

GDDKiA ma nowe decyzje środowiskowe dla czterech odcinków: Białystok Zachód– Białystok Księżyno (16,6 km), Białystok Księżyno – Białystok Południe (8 km drogi ekspresowej i 13,8 km DK65) oraz Białystok Południe – Wojszki (11,2 km) i Wojszki – Deniski (ok. 3,9 km w tym most na Narwi z dojazdami).

Autorka: Izabela Próchnicka