Wojewoda Małopolski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla rozbudowy 1,1 km DK7. W ramach inwestycji wykonawca, czyli IMB-Podbeskidzie, zlikwiduje skrzyżowanie zakopianki z ul. Góra Libertowska i ul. Świetlistą. W tym miejscu z DK7 będzie można skręcać tylko w prawo. Natomiast pod zakopianką powstania 52 metrowy tunel, który pozwoli na przejazd między wschodnią a zachodnią częścią Libertowa. Przejazd pod zakopianką powstanie w odległości 1 km w stronę Myślenic od obecnego skrzyżowania. Będzie w nim też ciąg pieszo-rowerowy. Nad DK7 będą zbudowane też trzy kładki – w okolicy likwidowanego skrzyżowania, na Górze Libertowskiej oraz na granicy Libertowa i Gaju, które zastąpią dotychczasowe przejścia dla pieszych.
Wzdłuż zakopianki zostanie poprowadzona i uzupełniona sieć dróg lokalnych, co pozwoli kierowcom na korzystanie z tunelu i wjazd na DK7 w kierunku Krakowa i Myślenic.
Kiedy zakończenie inwestycji?
Wykonawcą budowy jest firma IMB-Podbeskidzie, z którą umowa, w systemie projektuj i buduj, została podpisana latem 2023 r. Drogowcy będą mogli wejść na plac budowy jeszcze w lutym. Koszt prac to niespełna 150 mln zł. Zakończenie inwestycji planowane jest w połowie 2027 r.
Modernizacja zakopianki
Rozbudowa układu drogowego w Libertowie to kolejny etap programu modernizacji zakopianki między Krakowem a Myślenicami, której celem jest zwiększenie przepustowości tej trasy i poprawa bezpieczeństwa kierowców i pieszych.
W zeszłym roku do użytku oddany został węzeł drogowy w Gaju i kładki w Mogilanach oraz Głogoczowie. W trakcie budowy są kolejne dwa węzły – w Krzyszkowicach i Myślenicach, a w przygotowaniu jest dokumentacja niezbędna do uzyskania pozwolenia na budowę kolejnego węzła w Jaworniku.