Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zainteresowanie przetargiem na budową obwodnicy Kostrzyna nad Odrą w ciągu DK31 jest duże. Oferty wpłynęły od dziesięciu firm.
Najtańsza oferta, opiewająca na kwotę 285,4 mln zł, wpłynęła od Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercor z Zawiercia. Najwyższą cenę, 787,7 mln zł, przedstawiła firma Polaqua z Piaseczna.
Kwota brutto, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to 301 mln zł.
Teraz dokumenty zostaną ocenione według wcześniej określonych kryteriów, wśród których cena ma najwyższą wagę (60 proc.) Pozostałe dwa to kryteria pozacenowe, o łącznej wadze 40 proc., dotyczące wydłużenia okresu gwarancji jakości, jednak w obliczu złożonych ofert kryteria te wydają się być mniej istotne, ponieważ wszyscy oferenci zaproponowali wydłużenie gwarancji jakości w ramach kryteriów pozacenowych o maksymalny okres 5 lat.
Obwodnica Kostrzyna nad Odrą. Pełna lista złożonych ofert
Zestawienie złożonych ofert na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Kostrzyna nad Odrą | ||
Nr oferty | Nazwa albo imię i nazwisko | CENA OFERTY [PLN BRUTTO] |
1 | MIRBUD S.A. | 337596790,4 |
2 | BUDIMEX S.A. | 312784627,4 |
3 | MOSTOSTAL Warszawa S.A. | 332201310,8 |
4 | STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o. | 399864012,6 |
5 | PORR S.A. | 309258900,0 |
6 | PRIMOST Południe Sp. z o.o. | 329886000,0 |
7 | POLAQUA Sp. z o.o. | 487717462,3 |
8 | „Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR” Sp. z o.o. | 285381292,0 |
9 | Nowak-Mosty Sp. z o.o. | 312053448,8 |
10 | KONSORCJUM: LiderKonsorcjum – P.H.U.B. Piotr Pawlica i SKABUD INFRASTRUKTURA Sp. z o.o. | 340683353,9 |
Zadaniem zwycięzcy przetargu będzie opracowanie projektu i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), a następnie realizacja prac budowlanych. Nowa obwodnica Kostrzyna nad Odrą będzie miała długości blisko 9,2 km.
Którędy będzie biegła obwodnica Kostrzyna nad Odrą
Planowana inwestycja ominie miasto od północno-zachodniej strony i w całości zostanie poprowadzona po nowym śladzie. Początek obwodnicy zlokalizowany będzie na wysokości Fortu Sarbinowo, następnie trasa przez ok. 2,5 km prowadzić będzie na północny zachód poprzez tereny leśne, aż do skrzyżowania z linią kolejową nr 273.
Następnie droga przebiegać będzie w kierunku zachodnim, omijając Osiedle Drzewice i łukiem, poprzez tereny nieużytków, skręci na południe w stronę II obszaru Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Dalej przekroczy Wartę mostem, który przechodzić będzie w estakadę na terenach zalewowych. Następnie obwodnica wiaduktem przecinać będzie linię kolejową nr 203. W rejonie Starego Miasta trasa zostanie włączona, poprzez skrzyżowanie, do DK22 i DK31.
Na mapie przebieg trasy zaznaczony jest zielona linią.
Długość całej trasy wynosi blisko 9,2 km i zakłada budowę czterech skrzyżowań w formie ronda, dwóch wiaduktów nad liniami kolejowymi i trzech nad istniejącymi drogami, a także budowę mostu na Warcie wraz z estakadą o łącznej długości prawie 1 km.