- Wadowice – Sucha Beskidzka
- Plan modernizacji DK28 w Małopolsce
- Białka – Skomielna Biała
- Kasina Wielka – Limanowa
- Limanowa – Chełmiec
Najnowsza umowa dotyczy prac przy modernizacji 19,6 km trasy między Wadowicami a Suchą Beskidzką. Jak podaje GDDKiA zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie założeń zmian oraz uzyskanie dokumentów niezbędnych do rozpoczęcia budowy.
Wadowice – Sucha Beskidzka
Na blisko 20 km odcinku inwestor planuje przebudowę 12 przepustów i jednego mostu w Suchej Beskidzkiej na Stryszawce, wybudowanego w 1982 roku. Modernizacji będą też poddane 24 skrzyżowania.
Najkorzystniejszą ofertę, spośród trzech złożonych w przetargu, przedstawiła firma IVIA. Wartość podpisanej umowy to 11,5 mln zł. Wykonawca na przygotowanie projektu rozbudowy trasy ma 4,5 roku. – podała GDDKiA.
Plan modernizacji DK28 w Małopolsce
Droga krajowa nr 28 liczy niemal 360 km i prowadzi od Zatora do przejścia granicznego z Ukrainą w Medyce. W województwie małopolskim plan modernizacji obejmuje blisko 100 km trasy, które podzielone jest na pięć odcinków.
Poza drogą od Wadowic do Suchej Beskidzkiej, której dotyczy najnowsza umowa, GDDKiA przygotowuje modernizację odcinków Białka – Skomielna Biała, Kasina Wielka – Limanowa,Limanowa – Chełmiec oraz Ropa – granica województwa podkarpackiego. Umowy na modernizację tych czterech odcinków GDDKiA podpisała już wcześniej.
Białka – Skomielna Biała
Między Białką i Skomielną Białą GDDKiA planuje przebudowę 44 obiektów, siedmiu mostów i 37 przepustów. Jeden z tych mostów to przedwojenna przeprawa w Osielcu na Skawie, z 1930 roku. Przebudowane będzie też 40 skrzyżowań, które są na tej trasie.
Najkorzystniejszą ofertę na przygotowanie projektu rozbudowy tego 19 km odcinka złożyła firma DATABOUT. Koszt prac to 9,9 mln zł. Wykonawca na przygotowanie koncepcji modernizacji oraz uzyskanie dokumentów pozwalających na rozpoczęcie prac ma 4,5 roku.
Kasina Wielka – Limanowa
W marcu GDDKiA podpisała umowę na projekt modernizacji odcinka DK28, od Kasiny Wielkiej do Limanowej (21,2 km). Zadaniem projektantów będzie przygotowanie koncepcji modernizacji trasy i uzyskanie pozwoleń niezbędnych do rozpoczęcia robót budowlanych. Na wykonanie prac projektowych i zdobycie odpowiednich dokumentów pozwalających na wykonanie inwestycji wykonawca będzie miał 4,5 roku. Projekt przygotuje firma DATABOUT, a wartość prac to 10,7 mln zł.
W ramach modernizacji tego odcinka DK28 przebudowane będą dwa mosty i 89 przepustów, a także 27 skrzyżowań. Planowana jest też budowa pięciu nowych mostów w miejsce dotychczasowych przepustów. Najstarszy obiekt, w Podłopieniu na Suchym Potoku, pochodzi z 1939 roku.
Limanowa – Chełmiec
Także w marcu GDDKiA podpisała umowę z firmą Lafrentz Polska na przygotowanie dokumentacji dla rozbudowy 18,8 km drogi krajowej nr 28 między Limanową a Chełmcem. Wartość zadania, którego opracowanie powinno zająć 4,5 roku, to 9,4 mln zł.
Między Limanową a Chełmcem zmiany obejmą w szczególności 53 przepusty i ok. 20 skrzyżowań. Planowana jest też budowa nowego mostu w miejsce dotychczasowego przepustu z 1970 roku w Siekierczynie. Droga zostanie dostosowana do obciążeń 11,5 t/oś.
Na wschód od Ropy
Na początku kwietnia GDDKiA podpisała umowę na przygotowanie projektu modernizacji 17,5 km drogi krajowej nr 28 między Ropą a granicą województw małopolskiego i podkarpackiego. Prace o wartości 8,6 mln zł wykona konsorcjum kierowane przez firmę KLOTOIDA. w Beskidach.
W planach jest m.in. przebudowa mostów, budowa zatok autobusowych, chodników i ścieżek rowerowych. Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie rozbudowy trasy, uzyskanie decyzji środowiskowej i pozwolenia na budowę. Ma na to niespełna 4,5 roku.